هرچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

گرفتن برگ تسویه خلافی خودرو با روشی ساده

برگ تسویه خلافی خودرو برای هر مالک خودرویی آرامش خیال خاصی ایجاد می کند. در اختیار داشتن برگ تسویه خلافی خودرو به این معنی است که خودرو به نیروی راهنمایی و رانندگی هیچ نوع بدهی ندارد و می تواند بدون هیچ مشکلی خرید و فروش شود. اگر می دانید که خلافی سنگینی ندارید، گرفتن برگ تسویه خلافی خودرو برای شما کار مشکلی نخواهد بود. با پرداخت کامل خلافی خود، می توانید برگ تسویه خلافی خودرو را بگیرید. برای این کار تنها کافی است یک بار از خلافی خود استعلام بگیرید. برای استعلام خلافی خودرو به سراغ سایت راهور 120 بروید.

در این سایت به کمک شماره بارکد هشت رقمی خودرو می توانید از خلافی خود استعلام بگیرید و بعد نسبت به پرداخت کل خلافی خود اقدام کنید و به این ترتیب برگ تسویه خلافی خودرو را دریافت کنید. چنانچه از خلافی خود استعلام گرفتید و متوجه شدید که رقم خلافی سنگین و بالای یک میلیون تومان دارید، باید ترتیبی اتخاذ کنید که در فواصل زمانی مشخص خلافی خود را پرداخت کنید تا در نهایت خلافی شما صفر شود. توجه داشته باشید در اولین مرحله برای پرداخت خلافی خودرویی که بیشتر از یک میلیون تومان است، تعداد پرداختی های خود را طوری انتخاب کنید که رقم کل خلافی را به زیر یک میلیون تومان کاهش دهد. تا به این ترتیب خودروی شما توقیف نشود.

 

دریافت برگ تسویه خلافی خودرو از مراکز پلیس+10

اگر مراجعه به سایت راهور 120 به هر دلیل برای شما مقدور نیست، می توانید به یکی از مراکز پلیس+10 مراجعه کنید و برگ تسویه خلافی خودرو را طریق این مراکز دریافت کنید. بدیهی است که بعد از پرداخت کامل خلافی می توانید برگ تسویه خلافی خودرو را دریافت کنید.

دریافت برگ تسویه خلافی خودرو چه اهمیتی دارد؟

برگ تسویه خلافی خودرو برای زمانی که می خواهید خودرو را بفروشید، لازم و اجباری است. در واقع در هنگام نقل و انتقال خودرو یکی از مدارک لازم برگ تسویه خلافی خودرو است که فروشنده باید آن را تهیه کند. پرداخت خلافی یک نمونه از هزینه هایی است که در هنگام نقل و انتقال خودرو باید توسط فروشنده انجام شود.

خلافی بیش از یک میلیون تومان را چگونه پرداخت کنیم؟

پرداخت خلافی بیش از یک میلیون تومان برای خودرویی که توقیف نشده است، بسیار ساده است و امکان اعتراض به خلافی نیز وجود خواهد داشت. باید به سایت راهور مراجعه کنید و به صورت موردی خلافی خود را در فواصل زمانی مشخص پرداخت کند. اما برای خودرویی که خلافی بیش از یک میلیون تومان دارد و توقیف هم شده است، پرداخت خلافی در دو حالت امکان پذیر است. یا باید به صورت یکجا پرداخت شود و یا اینکه از طرح تقسیط خلافی استفاده شود. در هر دو صورت برگ تسویه خلافی خودرو به مالک ارائه می شود. در حالت اول برگ تسویه خلافی خودرو بلافاصله به مالک ارائه می شود و در حالت دوم بعد از پرداخت آخرین قسط خلافی، برگ تسویه خلافی خودرو به مالک ارائه می شود.

 

طرح تقسیط خلافی چه شرایطی دارد؟

متاسفانه هر خودرویی نمی تواند از طرح تقسیط خلافی استفاده کند. زیرا نیروی راهنمایی و رانندگی سه شرط اساسی برای استفاده از این طرح در نظر گرفته است که اگر خودرویی این سه شرط را همزمان با هم نداشته باشد؛ نمی تواند برگ تسویه خلافی خودرو را به صورت قسطی دریافت کند. این سه شرط عبارتند از:

1. فرسوده نبودن

2. شکایت قضایی نداشتن

3. کمتر از 40 درصد جریمه حادثه ساز داشتن

چنانچه خودرویی این سه شرط را داشته باشد، می توانید از طرح تقسیط خلافی استفاده کند.

کدام خودروها می توانند از طرح تقسیط خلافی استفاده کنند؟

تمام خودروها در صورتی که سه شرط بالا را داشته باشند، می توانند از طرح تقسیط خلافی استفاده کنند و بعد از پرداخت آخرین قسط خلافی برگ تسویه خلافی خودرو را دریافت کنند. بد نیست بدانید که سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن و ون بر حسب بنزینی و دوگانه سوز بودن 10 سال و پایه گاز سوز 12 سال است. خودروهای برقی و هیبریدی و نیز تاکسی هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کیفیت مناسبی دارند، پس از 15 سال فرسوده می شود. همچنین سن فرسودگی و افت قیمت خودرو به صورت کامل برای وانت پایه گاز سوز 15 سال و بنزینی و دوگانه سوز دیزلی 14 سال تعیین شد.

سن فرسودگی اتوبوس درون شهری بر حسب سوخت دیزلی 10 سال، پایه گاز سوز 12 سال و ‌برقی (منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی) 20 سال است. سن فرسودگی مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی نیز 10 سال، ‌پایه گازسوز 12 سال و برقی (منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی) 20 است. سن فرسودگی اتوبوس برون شهری 15 سال و کشنده، کامیون و کامیونت 22 سال است. سن فرسودگی موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری 6 سال، بنزینی انژکتوری هشت سال، برقی 12 سال و سواری دولتی 15 سال است. بدیهی است که اگر سن خودروی توقیف شده به ترتیبی باشد که در بالا اشاره شد، حتی اگر دو شرط دیگر را داشته باشد، نمی تواند از طرح تقسیط استفاده کند و مجبور است برگ تسویه خلافی خودرو را بعد از پرداخت یکجا و یکباره خلافی دریافت کند.

 

کدام جرایم حادثه ساز هستند؟

حال ممکن است خودرویی فرسوده نباشد و شکایت قضایی هم نداشته باشد، اما جرایم حادثه سازی که مرتکب شده است، بیشتر از 40 درصد خلافی آن را پوشش دهد. در این صورت هم امکان رسیدن به برگ تسویه خلافی خودرو به صورت اقساطی وجود ندارد.

مصادیق و عناوین تخلفات رانندگی حادثه ساز عبارتند از :

• هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا، حرکت بر روی یک چرخ و یا هرگونه حرکات آکروباتی در سطح راه‌ها و خیابان‌ها

• دور زدن در محل ممنوع

• عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو

• نقص سیستم روشنایی وسایل نقلیه به هنگام شب

• عبور از محل ممنوع (ورود ممنوع)

• سبقت غیرمجاز

• تجاوز از سرعت مجاز

• عبور از چراغ قرمز راهنمایی

• عدم رعایت حق تقدم عبور

• حرکت به طور مارپیچ در راه‌ها

• تجاوز یا انحراف به سمت چپ معابر

• عدم رعایت فاصله مناسب با وسیله نقلیه و یا عدم توجه به جلو

• گردش به چپ یا به راست در محل ممنوع

• روشن نکردن چراغ هنگام شب و در موقع لزوم

• رانندگی با وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی مؤثر

• عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از سمعک، عینک یا تجهیزات خاص

• مصرف مواد روانگردان و مشروبات الکلی

خودرو

جمع بندی

اگر راننده پر خطری هستید و زیاد تخلف می کنید، گرفتن برگ تسویه خلافی خودرو برای شما کار ساده ای نیست. بنابراین توصیه می کنیم که هم برای صرفه جویی اقتصادی و هم برای حفظ سلامتی خود و دیگر کاربران ترافیک حتما بهینه رانندگی کنید.

 

۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

آیا اعتراض به خلافی خودرو امکان پذیر است؟

---> برای استعلام خلافی با موبایل کلیک کنید <---

اعتراض به خلافی خودرو موضوع مهمی است که بسیاری از افراد در مورد نحوه انجام آن هیچ نوع اطلاعاتی ندارند. ثبت تخلف خصوصا با دوربین‌های هوشمند موضوع همیشگی اعتراض به جریمه‌های رانندگی است. گرچه امکان و احتمال اشتباه برای دوربین‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی کمتر از 2 درصد است و با توجه به اینکه این دوربین‌ها از متخلف عکس و فیلم نیز تهیه می کنند، معمولا امکان اشتباه به حداقل خود می رسد. با این وجود همواره امکان اعتراض به خلافی خودرو برای تمام کاربران ترافیک وجود دارد. حتی گاهی ممکن است کاربری به جریمه‌ای که پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت تسلیمی، الصاقی یا حتی دو برگی برای او ثبت کرده است، معترض باشد. در این صورت نیز امکان اعتراض به خلافی خودرو وجود دارد.

 

نحوه اعتراض به خلافی خودرو

اعتراض به خلافی خودرو به طور کلی در طی دو فرایند امکان پذیر است. فرآیند اول اعتراض به خلافی خودرو مربوط به قبوض جریمه است. چنانچه فردی به برگ جریمه‌ای که برای او صادر شده است، اعتراض داشته باشد، باید به مرکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه کند و موضوع شکایت خود را مطرح کند تا مورد شکایت او رسیدگی و پیگیری و احتمالا اصلاح شود. بدیهی است که برای تکمیل این فرایند به یکسری از مدارک نیاز است. این مدارک از قرار زیر هستند:

• اصل کارت شناسایی و اصل سند مالکیت خودرو

• تکمیل فرم درخواست

• کارت شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی آن

• کارت شناسایی راننده متخلف (در صورتی که شخص دیگری غیر از مالک خودرو راننده باشد)

فرایند دوم اعتراض به خلافی خودرو به این صورت است که چنانچه فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات خود اعتراض داشته باشد، ابتدا باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه ‌کند و درخواست اعتراض دهد. درخواست اعتراض از طریق سیستم به مرکز اجراییات کل کشور ارسال می شود و اجراییات برابر قانون ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت موضوع را رسیدگی می کند و پاسخ اعتراض را می دهد. البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت انجام می‌ شود. پاسخ اعتراض یا معترض را راضی می کند یا نمی کند. چنانچه معترض با پاسخ اعتراض راضی نشود، باید به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه کند. در این واحد یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی، تخلفات را بررسی می کند و قاضی حکم نهایی را صادر می‌ کند؛ رای صادر شده در این مرحله قطعی است و قابل اعتراض نیست.

 

 

مدارک لازم برای اجرای فرایند دوم

• اصل کارت شناسایی و اصل سند مالکیت خودرو

• تکمیل فرم درخواست

• کارت شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی

آیا اعتراض به خلافی خودرو فایده ای هم دارد؟

با توجه به اینکه فرایند اعتراض به خلافی خودرو، اساسا فرایندی پیچیده و معمولا زمان بر و غالبا پر دردسر است، بهترین کار این است که اگر مطمئن هستید که در خلافی شما اشتباهی صورت گرفته است، وارد این مسیر و فرایند شوید. نمی توانیم بگوییم که اعتراض به خلافی خودرو بی فایده است، اما به هر حال سختی‌های مخصوص به خود را دارد. به گواه عده ای از کاربران اعتراض به خلافی خودرو برای آنها چیز جز دردسر نداشته است. این در حالی است که عده ای دیگر با پیگیری فرایند اعتراض به خلافی خودرو موفق شده اند که اثبات کنند خلافی به اشتباه ثبت شده است و آن را اصلاح کرده اند. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفته که به نتیجه رسیدن فرایند اعتراض به خلافی خودرو تنها در صورتی امکان پذیر است که خود کاربر مطمئن باشد تخلف مورد نظر نه توسط خودش و نه توسط فرد دیگر با خودروی او انجام نشده باشد.

 

مراکز اعتراض به خلافی خودرو دوربین در تهران

پس از مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ و استعلام خلافی و دریافت تصویر خلافی اگر هنوز هم به جریمه اعتراض دارید ۷ مرکز برای ثبت درخواست شکایت در تهران وجود دارد. آدرس این مراکز به شرح زیر است:

1. منطقه ۱ : واحد شماره ۵ مستقر در منطقه یک پلیس راهور تهران بزرگ، بزرگراه ارتش بلوار اوشان نبش میدان اوشان

2. منطقه ۱: واحد رسیدگی دادسرای ناحیه ۳۲، خیابان آزادی نبش رودکی پشت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ

3. منطقه ۳: بزرگراه حقانی، نرسیده به تقاطع جهان کودک، مقابل پارک آب و آتش ۸۶۰۸۳۲۴۴

4. منطقه ۱۰ : بزرگراه نواب، تقاطع خیابان محبوب مجاز (ویژه جانبازان، ایثارگران و خانواده شهداء) ۵۵۴۳۷۱۶۱

5. منطقه ۱۲: واحد شماره ۳ مستقر در منطقه ۱۲ پلیس راهور تهران بزرگ، خیابان شوش نرسیده به میدان شوش پشت بوستان بهاران جنب کلانتری ۱۱۲

6. منطقه ۱۴ :خیابان نبرد، میدان نبرد، انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی تلفن: ۳۳۰۵۷۵۲۸

7. منطقه ۱۶ :خیابان بعثت، خیابان رجائی جنوبی، خیابان هلال احمر، مقابل سیلو تلفن:۵۵۳۳۰۳۰۷

8. منطقه ۲۰: شهرری، خیابان استخر، روبروی فروشگاه شهروند ۵۵۹۰۲۱۱۰

9. منطقه ۲۱ : تهرانسر، انتهای بلوار یاس تلفن: ۴۴۵۳۸۸۰۸

10. منطقه ۲۲: همت غرب، آزادگان جنوب، شهرک گلستان، بلوار گلها، خیابان یاسمن جنوبی ۴۴۷۳۶۸۴۰

قوانین اعتراض به خلافی خودرو

1. مهلت اعتراض به خلافی خودرو از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده به متخلف، 60 روز است.

2. در صورتی که شخص دیگری غیر از مالک خودرو مرتکب تخلف شده و معترض است؛ حضور وی الزامی است.

3. واحد رسیدگی نسبت به بررسی اعتراض و صدور رای در قالب فرم مربوطه اقدام و ضمن ابلاغ به معترض نتیجه را توسط نماینده پلیس راهور در سامانه اجرائیات ثبت می کند.

 

سخن پایانی

در صورتی که عادت داشته باشید در فواصل زمانی مشخص از خلافی خود استعلام بگیرید، پیش از اینکه دیر شود و فرصت را از دست دهید، می توانید برای اعتراض به خلافی خودرو اقدام کنید. با توجه به اینکه از زمان ابلاغ ثبت تخلف در خلافی خودرو، فقط 60 روز فرصت برای اعتراض وجود دارد، بنابراین استعلام به موقع خلافی بسیار می تواند کمک کننده باشد. پیشنهاد می کنیم، چنانچه اعتراض شما مورد قبول قرار نگرفت، حتما به موقع خلافی را پرداخت کنید تا درگیر موضوع انباشت خلافی و سنگین شدن آن نشوید. همانطور که می دانید انباشت خلافی دردسرهای زیادی دارد و پرداخت آن را با دشواری‌هایی همراه می کند. لذا توصیه می کنیم که در تمام مسیر فقط و فقط در چارچوب قانون پیش بروید. برای استعلام خلافی خود، از اپلیکیشن فرمون ایکس بهره مند شوید.

 

۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

نحوه اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو ها

---> برای استعلام خلافی با موبایل کلیک کنید <---

---> دانلود استعلام و پرداخت خلافی خودرو کلیک کنید <---

 

اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو ها از موضوعات مهمی است که بسیاری از کاربران در مورد آن سوال می پرسند و البته لازم است که در کنار آن کد تخلفات رانندگی را به خوبی بشناسند.. غالب این کاربران به دلیل اینکه تخلفی به صورت اشتباه در خلافی آنها ثبت شده است، به دنبال راهی برای اعتراض هستند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود اینکه خودروی خود را در یک روز مشخص از پارکینگ منزل بیرون نیاورده اید و در هیچ یک از معابر اصلی و فرعی شهر ترددی نداشته اید، پیامکی با این مضمون دریافت کنید که شما در فلان تاریخ و ساعت، در فلان محل، به دلیل فلان تخلف جریمه شده اید.

دریافت اینگونه از پیامک ها در اینگونه از افراد در درجه اول باعث تعجب آنها می شود و در نهایت منجر به اعتراض و شکایت از نیروی انتظامی می شود. حتی ممکن است فردی به قبض جریمه ای که برای او صادر شده است، اعتراض داشته باشد؛ به طور کلی باید بداند که برای اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو ها دو فرایند وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و نسبت به خلافی ثبت شده در سابقه رانندگی خود، اعتراض داشته باشید.

فرایند های اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو ها

فرآیند اول اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو ها مربوط به قبوض جریمه است. بر این اساس چنانچه فردی به برگ جریمه ای که برای او صادر شده است، اعتراض داشته باشد، باید به مرکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه کند و موضوع شکایت خود را مطرح کند تا مورد شکایت او رسیدگی و پیگیری و احتمالا اصلاح شود. در زمان شما می توانید برای اطلاع از میزان خلافی خودروی خود، از استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک استفاده نمایید.

مدارک لازم برای اجرای این فرایند

  • اصل کارت شناسائی و اصل سند مالکیت خودرو
  • تکمیل فرم درخواست
  • کارت شناسائی معتبر مالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی آن
  • کارت شناسائی راننده متخلف (درصورتی که شخص دیگری غیر از مالک خودرو راننده باشد)

فرایند دوم اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو ها اینگونه است که چنانچه فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات خود اعتراض داشته باشد، ابتدا باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه ‌کند و درخواست اعتراض دهد.

این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می شود و اجرائیات برابر قانون ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت موضوع را رسیدگی می کند و پاسخ اعتراض را می دهد. البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت انجام می‌ شود. اگر پاسخ اعتراض، معترض را قانع کرد، مشخص است که باید جریمه را به هر نحوی پرداخت کند؛ اما در صورتی که پاسخ اعتراض برای معترض قانع کننده نبود، لازم است که متقاضیِ معترض به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه کند. در این واحد یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی، تخلفات را بررسی می کند و قاضی حکم نهایی را صادر می‌ کند؛ بدیهی است که در این مرحله رای صادر شده قطعی بوده و قابل اعتراض نیست.

مدارک لازم برای اجرای فرایند دوم

  • اصل کارت شناسائی واصل سندمالکیت خودرو
  • تکمیل فرم درخواست
  • کارت شناسائی معتبر مالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی

قوانین اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو ها

بد نیست این ماده قانون در مورد اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو ها را نیز بدانید و بشناسید که بر اساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مهلت اعتراض به تخلفات ثبت شده ۶۰ روز است.

این 60 روز از تاریخ مندرج در قبض یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه‌ شروع می شود. همچنین چنانچه متخلف در مهلت قانونی ذکر شده اعتراض خود را تسلیم نکند، یا ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ رای واحد رسیدگی، جریمه را پرداخت نکند، باید جریمه را به مآخذ دو برابر مبلغ مندرج در قبض جریمه پرداخت کند.

توصیه می کنیم که رانندگان و مالکان خودرو‌ها با مراجعه به سایت ۱۲۰ یا مراکز پلیس + ۱۰ قبل از اتمام مهلت قانونی اعتراض، از میزان جرایم رانندگی خود مطلع شوند

روش اعتراض به جریمه دوربین کنترل سرعت و تخلفات رانندگی

تا به این قسمت از بحث در مورد اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو هایی صحبت کردیم که راننده آنها، قبض جریمه را در اختیار دارند. اما گاهی قبضی در کار نیست و همچون مثالی که در ابتدای این بحث، آوردیم، جریمه به صورت هوشمند ثبت می شود.

توجه داشته باشید که اساسا دوربین های پلیس راهور سه تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را ثبت می کنند و جریمه این تخلفات را با تصاویر مستند لحظه وقوع تخلف، ثبت می کنند. این تصویر مستند برای راننده متخلف ارسال می شود. گرچه احتمال بروز خطا در این روش بسیار کم و اندک و در حدود یک درصد است، اما با این حال نمی گوییم غیر ممکن است، زیرا حتی با درصد کم، ممکن است رقمی از رقم های پلاک جابه جا شود و پیام تخلف برای راننده دیگری ارسال شود که اصلا در آن روز و ساعت در محل مورد نظر حضور نداشته است. لذا همه رانندگانی که به جرائم صادر شده توسط دوربین کنترل سرعت و تخلف رانندگی پلیس معترض هستند، می توانند به مراکز رسیدگی پلیس راهور تهران مراجعه کنند

آدرس مراکز رسیدگی به شکایت ثبت شده توسط دوربین های راهنمایی و رانندگی

اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو که توسط دوربین های هوشمند ثبت شده اند، باید با مراجعه به این مراکز ثبت شود.

  • منطقه ۱۲: خیابان امام خمینی – نرسیده به خیابان فروردین- پلاک ۴۴۸۴۴
  • منطقه ۱۴: شهید محلاتی- نبرد شمالی بعد از پاسدار گمنام- ابتدای خیابان قیام- انتهای کوی شهید ابراهیم بیدی
  • منطقه ۱۶: میدان بهمن – اول تندگویان
  • منطقه ۲۰: خیابان ۲۴ متری رازی- انتهای خیابان کریمی شیرازی یا استخر سابق بعد از فروشگاه رفاه- شهرداری منطقه ۵
  • منطقه ۲۱: تهرانسر- انتهای بلوار یاس- نرسیده به کمربندی آزادگان
  • منطقه ۱۴: شهید محلاتی- نبرد شمالی بعد از پاسدار گمنام- ابتدای خیابان قیام- انتهای کوی شهید ابراهیم بیدی
  • منطقه ۱: چهارراه لشکر- بلوار اوشان- جنب بیمارستان ۵۰۵ ارتش
  • منطقه ۱۰: نواب – نبش خیابان محبوب مجاز
  • منطقه ۱۴: شهید محلاتی- نبرد شمالی بعد از پاسدار گمنام- ابتدای خیابان قیام- انتهای کوی شهید ابراهیم بیدی
  • در سایر استان ها نیز می توان به واحد های رسیدگی مرکز استان مراجعه نمود.

اعتراض به پیامک های بد حجابی و کشف حجاب

به تازگی مورد اعتراضی جدیدی به موضوع و مسئله اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو اضافه شده است و آن موضوع حجاب و کشف حجاب در خودرو است. مشخص است که روی صحبت این نوع پیامک بیشتر به سمت خانم ها و بانوان محترم است. در مورد درست و غلط بودن ثبت این نوع تخلف ها حرفی نداریم یا حرفی نمی زنیم. فقط می خواهیم صفر تا صد پیامک های مربوط به کشف حجاب را بررسی کنیم. جالب است بدانید که این سری از پیامک ها حتی برای خودروهایی که راننده و سایر سرنشینان چادری بوده اند و ظاهرا تمام شئونات اسلامی را نیز رعایت کرده اند، ارسال شده است. لذا این نشان می دهد که در ارسال این پیامک ها اماها و اگر های فراوانی وجود داد. البته برخی از پیامک هایی که پلیس امنیت اخلاق ارسال می کند، حاوی کد است که در ادامه اشاره خواهیم کرد. همین جا توصیه می کنیم که بهتر است با مصادیق بد حجابی یا رفتارهای ضد اخلاقی در خودرو آشنا باشید و آنها را رعایت کنید تا اینگونه پیامک های غلط یا درست را دریافت کنید.

اساسا پیامک هایی که پلیس امنیت اخلاقی با عنوان پیامک های کشف حجاب ارسال می کند، به سه شکل ارسال می شود که در ادامه شرح می دهیم؛

شکل اول و ابتدایی پیامک های بد حجابی

"سلام. مالک خودرو به شماره پلاک ... سرنشین/راننده خودرو شما مرتکب جرم کشف حجاب شده است. لذا به منظور جلوگیری از تکرار جرم به شما تذکر داده می شود. پلیس امنیت اخلاقی ناجا"

دریافت این پیامک به این معنی است که پلیس امنیت اخلاقی جرم شما را دیده است، اما نادیده گرفته است و به شما فرصتی داده است تا در نوع و شکل رفتار خود در خودرو تجدید نظر کنید. پس از دریافت این پیامک نیازی به هیچ پیگیری نیست و نباید کاری انجام دهید. فقط بدانید که نوع پوشش و رفتار شما رصد شده است و رصد می شود.

شکل دوم پیامک های بد حجابی

" ابلاغیه: مالک محترم خودرو شماره...... در خودرو شما جرم کشف حجاب صورت گرفته است. لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ می گردد حداکثر ظرف مدت 10 روز برای رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود یا کلانتری های تهران بزرگ مراجعه کنید."

در این پیامک همان طور که مشاهده می کنید، مهلت 10 روزه ای صادر شده است که متخلف باید به پلیس امنیت اخلاقی یا کلانتری مراجعه کند. با مراجعه به هر یک از این ارگان ها و دادن یک تعهد کتبی، موضوع فیصله پیدا می کند.

شکل سوم پیامک های بد حجابی

"مالک محترم خودرو شماره ......... به دلیل عدم مراجعه در مهلت تعیین شده در چارچوب جرم کشف حجاب در خودرو شما برای آخرین بار هشدار داده می شود، حداکثر ظرف مدت 7 روز از ساعت 8 تا 17 به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت مراجعه نمایید."

این پیامک نشان می دهد که شما به هر حال مجبورید که برای پاسخگویی به مقام مربوطه مراجعه کنید و موضوع را به نحوی حل کنید. زیرا در غیر این صورت عواقب خوشایندی نخواهد داشت و برخورد ها شدید تر می شود. باید بدانید که جایی برای اضطراب و ترس نیست. جرمی که صورت گرفته است به راحتی جبران خواهد شد. حتی امکان اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو در این مورد نیز وجود دارد که توصیه می شود با توجه به شرایط و قرائن موجود نسبت به چنین کاری اقدام کنید، در غیر این صورت بهتر است که پذیرای قانون باشید و موضوع را بدون دردسر اضافه حل کنید.

آیا با دریافت پیامک بد حجابی خودرو توقیف می شود؟

توقیف خودرو یا عدم توقیف خودرو در موضوع تخلفات بدحجابی در خودرو به نوع تخلف و مقام اعلام کننده تخلف به پلیس امنیت اخلاقی بستگی دارد؛ چنانچه این تخلف توسط مقامات رده بالا مثل قضات و پلیس های درجه دار به پلیس امنیت اطلاع داده نشود، این احتمال وجود دارد که این تخلف در سیستم پلیس امنیت ثبت نشده باشد و فقط با دادن تعهد به عدم تکرار این تخلف موضوع رفع شود. با مراجعه به مراکز پلیس +10 و استعلام خلافی خودرو، می توانید متوجه شوید که تخلف در سیستم ثبت شده است یا نه. در صورتی که خودرو شکایت داشته باشد، در قسمت بالا سمت راست برگه خلافی خودرو وضعیت شکایت مشخص شده است.

چنانچه خودرو شکایت داشته باشد، برای جلوگیری از توقیف خودرو باید به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنید و پیگیر موضوع باشید. در صورت نداشتن شکایت، مراجعه به پلیس امنیت اخلاقی و امضای تعهدنامه کافی خواهد بود. ذکر این نکته الزامی است که در صورت تکرار به تعداد 2-3 بار، خودرو به صورت موقت در پارکینگ توقیف می شود.

کدهای پلیس امنیت اخلاقی

1- کد تخلف 14 و 15 پلیس امنیت اخلاقی برای بد حجابی و بی حجابی داخل خودرو است

2- کد تخلف 16 پلیس امنیت اخلاقی برای پوشش نامناسب و روابط نامشروع داخل خودرو است

3- کد تخلف 17 پلیس امنیت اخلاقی مربوط به داشتن حیوانات خانگی (سگ) داخل ماشین یا ایجاد آلودگی صوتی است

4- کد تخلف 18 پلیس امنیت اخلاقی مربوط به دور دور کردن است

5- کد تخلف 33 و 35 پلیس امنیت اخلاقی هم مربوط به روزه خواری در ماشین یا استعمال دخانیات است

آیا اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو فایده دارد؟

این سوال، سوال بسیار مهمی است که پاسخ آن تکلیف را برای بسیاری از افراد مشخص می کند. واقعیت این است که گرچه امکان اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو وجود دارد و این حق برای همه در نظر گرفته شده است، اما با توجه به نظرهای بسیاری از کاربران و افرادی که تجربه چنین اعتراضی را دارند، پیمودن این مسیر خیلی سخت است و غالبا با موفقیت همراه نیست و نتیجه خاصی حاصل نخواهد شد جز پرداخت خلافی. با این وجود هر کس می تواند به فراخور تصمیمی که می گیرد برای ثبت اعتراض خود اقدام کند. بهتر است بدانید که اعتراض به تخلفات رانندگی خودرو قوانین خاص خودش را دارد که در ادامه اشاره خواهیم کرد؛

  • واحد رسیدگی به شکایات حداکثر به مدت یک هفته نسبت به بررسی اعتراض و صدور رای اقدام و ضمن ابلاغ به معترض نتیجه را توسط نماینده پلیس راهور در سامانه اجرائیات ثبت می کند.
  • درخواست هایی که قبلا رسیدگی شده اند، مجددا پذیرش نمی شوند.
  • پذیرش درخواست شرکت ها و سازمان ها به صورت فهرستی امکان پذیر نیست
  • به استناد ماده ۵ قانون رسیدگی به شکایات، رای صادره توسط واحد رسیدگی قطعی است.

در نهایت لازم است که همیشه نسبت به پرداخت خلافی خودروی خود اقدام نمایید. به این منظور جای دارد که بهترین روش های پرداخت قبض جریمه بدون شناسه را نیز مطالعه نمایید.

۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

خلافی بیش از یک میلیون تومان و تبعات آن

زمانی که خلافی بیش از یک میلیون تومان داشته باشید، پلیس می تواند به راحتی خودرو را توقیف کند و آن را به پارکینگ منتقل کند. حتی اگر شما تخلفاتی که منجر به توقیف خودرو می شود را انجام نداده باشید، باز هم به دلیل بالا بودن میزان خلافی خودرو شما توقیف می شود. به طور مثال نداشتن بیمه شخص ثالث یکی از دلایل مهم برای توقیف خودرو است، در این شرایط به راحتی پلیس خودرو شما را توقیف می کند. پلیس راهنمایی و رانندگی با یک استعلام ساده می تواند استعلام خلافی خودرو شما را دریافت کند و بر اساس آن خودرو به پارکینگ منتقل می شود. روش های متعددی وجود دارد که با توجه به آن می توانید از مبلغ خلافی خودرو آگاهی یابید، به همین منظور بهتر است به طور پی در پی آن را مورد بررسی قرار دهید و اجازه ندهید مقدار آن از مرز یک میلیون بالاتر برود.

 

خلافی بیش از یک میلیون تومان

پیشنهاد ما به شما این است که نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی و کد تخلفات رانندگی پایبند باشید و به این صورت می توانید نگرانی بابت میزان خلافی و جریمه های خود نداشته باشید. در صورتی که راننده ای قانونمند باشید و تمامی تخلفات و مقدار جریمه ها را بشناسید، مبلغ جریمه بالا نمی رود. فراموش نکنید که قوانین راهنمایی و رانندگی را در صدر اولویت های خود قرار دهید. اگر تمامی راننده های سطح شهر به قوانین پایبند باشند، آمار تصدفات مرگبار به حداقل می رسد. خلافی بیش از یک میلیون تومان هزینه ای اضافی بر دوش راننده می گذارد که با رعایت قوانین می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

به چه صورت خلافی بیش از یک میلیون تومان می شود؟

مسلما با عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مداوم جریمه خواهید شد. همچنین با بی توجهی به مبلغ جریمه ها و پرداخت نکردن آن ها به راحتی جریمه ها تلنبار شده و از سقف یک میلیون تومان بالا می رود. لازم به ذکر است که هیچ راه گریزی وجود ندارد و در هر صورت مالک خودرو موظف به پرداخت جریمه ها است. حتی هنگام فروش خودرو شما موظف هستید که تمامی خلافی های خودرو را صفر کنید و به خریدار تحویل دهید. تحت هر شرایطی که پلیس شما را متوقف کند، با گرفتن یک استعلام ساده می تواند پی به مبلغ جریمه ها ببرد و خودروی شما را توقیف نماید.

 

زمانی که خودرویی که خلافی بیش از یک میلیون تومان داشته باشد، اداره راهنمایی و رانندگی از مالک شکایت می کند و دستور توقیف خودرو را می دهد. سپس تمامی سوابق رانندگی و جریمه های ثبت شده در سیستم مورد بررسی قرار می گیرد.

بهتر است پیش از اینکه خودروی شما توقیف شود، هر ماه یک مبلغی را برای پرداخت جریمه ها اختصاص دهید و خلافی های خود را صفر کنید، چراکه ترخیص خودرویی که به دلیل بدهی بالا در پارکینگ توقیف شده است سخت تر از پرداخت قسطی است.

چگونه خلافی بیش از یک میلیون تومان را پرداخت کنیم؟

پلیس راهور تسهیلات و شرایطی را برای پرداخت خلافی بیش از یک میلیون تومان در نظر گرفته است که می توانید از آن استفاده نمایید. شرایط استفاده از این تسهیلات برای کسانی که هنوز خودروشان توقیف نشده است، بسیار راحت تر است. می توانید وارد سایت پلیس راهور شوید. از منو گزینه خدمات را برگزینید و بر گزینه استعلام تخلفات رانندگی کلیک کنید. پشت کارت شناسایی خودرو، کد VIN را وارد کنید و مبلغ خلافی های خود را ملاحظه کنید. پس از دریافت خلافی ها می توانید هر یک از قبوض را که مایلید پرداخت کنید. به قدری جریمه ها را پرداخت نمایید که به زیر یک میلیون تومان برسید. در این شرایط در صورتی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شوید، ماشین شما توقیف نمی شود. تنها مدارک خودرو و گواهینامه تان را ارائه می دهید و سپس می توانید به مسیرتان ادامه دهید.

ممکن است خودرو شما به دلیل خلافی بیش از یک میلیون تومان توقیف شده باشد، برای ترخیص مسیری سختی را پیش رو دارید. پرداخت تمامی خلافی ها و پرداخت عوارض شهرداری یکی از شروط ترخیص خودرو است.

 

شرایط قسطی خودروهای توقیف شده

ممکن است شما نتوانید کل مبلغ جریمه ها را پرداخت نمایید، در این صورت تصمیم می گیرید، آن ها را به صورت قسطی پرداخت کنید. در وهله ی اول خودروی شما نباید هیچ گونه شرایط قضایی داشته باشد. تخلفات خودرو نباید بیش از ۴۰ درصد حادثه ساز باشد. همچنین فرسوده نبودن خودروی شما یکی دیگر از شروط پرداخت اقساطی خلافی است. سن فرسودگی بالای ۲۰ سال می باشد ولی با توجه به نوع کاربری و نوع سوخت خودرو، فرسوده بودن یا نبودن آن تعیین می گردد. در صورتی که خودروی شما شرایط پرداخت اقساطی را داشته باشد، می توانید با قسط بندی کردن، خودروی خود را ترخیص کنید.

با مدارک شناسایی و هویتی خود به ستاد ترخیص خودرو رجوع کنید. آدرس پارکینگ در پشت برگ جریمه نوشته شده است. تنها مالک خودرو می تواند برای قسط بندی کردن خلافی خودرو اقدام کند. مالک باید تعهد دهد که طی یک سال آینده تمامی جریمه ها را پرداخت می کند. مرکز ترخیص یک مهر روی سند خودرو می زند و نشان از آن است که خودرو بدهی دارد. مالک در این شرایط حق خرید و فروش خودرو را ندارد.

 

سخن آخر

همان طور که ملاحظه کردید، شرایط تقسیط خلافی خودرو کار چندان ساده ای نیست و بهتر است در وهله ی اول به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند باشید. در صورتی که جریمه می شوید، سریعا برای پرداخت آن اقدام نمایید.

۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

تنها راه دریافت خلافی خودرو با جزئیات

برای دریافت خلافی خودرو با جزئیات دو راه پیش رو دارید؛ یا باید به سراغ سایت راهور 120 بروید و یا اینکه از مراکز پلیس+10 کمک بگیرید. در ادامه به این دو روش می پردازیم.

سایت راهور 120

در سایت راهور 120 برای دریافت خلافی خودرو با جزئیات باید به سراغ گزینه استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت بروید. وقتی روی این گزینه کلیک می کنید، می توانید با وارد کردن بارکد پستی 8 رقمی خودرو، از خلافی خودرو استعلام بگیرید و کل خلافی را با جزئیات مشاهده کنید. چنانچه قصد پرداخت خلافی را نیز داشته باشید، می توانید از طریق درگاه بانک ملی که در پایین صفحه تعبیه شده است، وارد پروسه پرداخت خلافی شوید. دریافت خلافی خودرو با جزئیات در این روش بسیار بسیار ساده است و هر کسی می تواند از عهده آن بر بیاید. البته همین جا نیز یادآوری می کنیم که شما می توانید با نصب اپلیکیشن فرمون، همین روال را به صورت ساده تر و کاملا در دسترس انجام دهید. با این تفاوت که در اپلیکیشن فرمون در کنار استفاده از این سرویس پر متقاضی، می توانید از خدمات و سرویس های مفید دیگری نیز استفاده کنید.

پلیس +10

اگر برای دریافت خلافی خودرو با جزئیات به هر دلیلی موفق نشدید که به سراغ سایت راهور 120 بروید، می توانید به یکی از مراکز پلیس+10 مراجعه کنید. اساسا یکی از خدمات و سرویس‌هایی که مراکز پلیس+10 ارائه می دهند، در حوزه خودرو است. استعلام خلافی خودرو یکی از پرمتقاضی ترین سرویس‌هایی است که توسط مراکز پلیس+10 ارائه می شود. با توجه به اینکه شما صرفا به دنبال راهی برای دریافت خلافی خودرو با جزئیات هستید، می توانید از ابتدا به سراغ همین مراکز بروید. بعد از پرداخت مبلغی به عنوان کارمزد، لیست خلافی با جزئیات در اختیار شما قرار می گیرد.

 

دریافت خلافی خودرو با جزئیات یعنی چه؟

دریافت خلافی خودرو با جزئیات به این معنی است که برای کاربر به خوبی شفاف سازی شود که در چه تاریخی، در چه محوری و به چه علتی جریمه شده است. اساسا در لیست خلافی شرح تخلف، نوع تخلف، کد تخلف، مبلغ جریمه، محل تخلف، شهر تخلف، تاریخ تخلف، سریال تخلف، بارکد تخلف، پلاک خودرو، شناسه پرداخت و شناسه قبض درج می شود.

شرح تخلف

اینکه جریمه به صورت الصاقی یا تسلیمی یا با دوربین و یا با سایر روش ها در خلافی ثبت شده است، در قسمت شرح تخلف توضیح داده می شود.

نوع تخلف

تخلف هر چه که باید در این قسمت توضیح داده می شود. برای مثال عبور از چراغ قرمز، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، رانندگی در حالت مستی و ... .

کد تخلف

تمام تخلفات رانندگی بر اساس یک جدول مشخص که به اطلاع عموم نیز رسیده است، یک کد دارند. با توجه به نوع تخلف، کدهای تخلف رانندگی مشخص می شود. برای مثال کد 2004 مربوط به تخلف عبور از چراغ قرمز است.

مبلغ تخلف

مبلغ هر تخلف نیز بر اساس جدول تخلفات راهنمایی و رانندگی مشخص شده است. در مثال یاد شده برای کد تخلف 2004 به عنوان تخلف عبور از چراغ قرمز، به ترتیب در کلانشهرها، شهرها و روستاها 200، 180 و 100 هزار تومان جریمه در نظر گرفته می شود.

شهر تخلف

اینکه تخلف در کدام محور و در کدام شهر انجام شده است، در این قسمت مشخص می شود.

تاریخ تخلف

تاریخ دقیق تخلف در این قسمت درج می شود.

پلاک

شماره پلاک وسیله نقلیه در این قسمت درج می شود.

سریال، بارکد، شناسه قبض و شناسه پرداخت تخلف نیز برای انجام عملیات پرداخت خلافی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دریافت خلافی خودرو با جزئیات چه فایده ای دارد؟

چنانچه به هر دلیلی خودرویی نمی داند کجا و برای چه تخلفی جریمه شده است، به راحتی می تواند بعد از دریافت خلافی خودرو با جزئیات متوجه شود که برای چه و چرا جریمه شده است. به این ترتیب کاملا برای مالک خودرو شفاف سازی می شود. گاهی ممکن است تخلف زمانی ثبت شده باشد که خودرو در اختیار فرد دیگری غیر از مالک بوده است. بنابراین دریافت خلافی خودرو با جزئیات می تواند بسیاری از ابهامات را برای مالک خودرو روشن کند.

نحوه پرداخت خلافی

در دو روش یاد شده برای پرداخت خلافی کار سختی در پیش ندارید. زیرا هم در سایت راهور 120 و هم در مراکز پلیس+10 امکان پرداخت خلافی وجود دارد. با توجه به اینکه در سایت راهور 120 درگاه پرداخت بانک ملی تعبیه شده است، می توانید به صورت دلخواه و موردی، خلافی خود را پرداخت کنید. چنانچه برای دریافت خلافی خودرو با جزئیات از مراکز پلیس+10 کمک گرفته اید هم می توانید با پرداخت از طریق همین مرکز خلافی را پرداخت کنید یا اینکه با استفاده از شناسه پرداخت و شناسه قبضی که در لیست خلافی شما درج شده است از دیگر راه های پرداخت خلافی از جمله خودپرداز های بانک ملی یا تلفن بانک ملی استفاده کنید.

برای دریافت خلافی خودرو با جزئیات اپلیکیشن فرمون را نصب کنید

پیشنهاد ویژه ما به شما این است که به سراغ نصب اپلیکیشن فرمون بروید. این اپلیکیشن به عنوان یک اپ خودرویی تمام عیار و بومی توانسته است با شناسایی نیازهای کاربران ترافیک ایرانی و تهرانی، مجموعه ای از بهترین و پرکاربردترین خدمات و سرویس ها را در اختیار آنها بگذارد. با توجه به اینکه سرویس هایی نظیر استعلام خلافی، جدول نمره منفی گواهینامه، جدول تخلفات رانندگی، هشدار دوربین های کنترل ترافیک، هشدار ورود به محدوده های ترافیکی، استعلام بیمه شخص ثالث و ... در این اپ در اختیار کاربران است، تمام نیازهای کاربران ترافیک یا به تعبیری مهمترین و برجسته ترین نیازهای کاربران ترافیک با این اپلیکیشن برطرف می شود.

سخن پایانی

دریافت خلافی خودرو با جزئیات برای شفاف سازی بسیار کاربردی و کارگشا است. به هر حال ممکن است فراموش کنیم که کجا و برای چه جریمه شده ایم. بنابراین دریافت خلافی خودرو با جزئیات می تواند تمام ابهامات را برطرف کند. توصیه همیشگی ما این است که بهینه و با احترام به قوانین عبور و مرور، رانندگی کنید تا مستحق جریمه نباشید. به این ترتیب اصلا نگرانی در مورد خلافی خود یا رقم آن نخواهید داشت. حتی برای یک پارک ساده خودرو محتاط باشید و توجه کنید که کجا و در چه محلی خودرو را پارک می کند. این شما هستید که تعیین می کنید، جریمه شوید یا نشوید.

۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

روش های استعلام خلافی گواهینامه

حتما برای شما هم پیش آمده است که حین تردد در خیابان و یا رانندگی کردن، شاهد رانندگانی باشید که بدون توجه به قوانین حاکم راهنمایی و رانندگی، اتفاقات خطرسازی را رقم میزنند. یا اینکه اصلا ممکن است خود شما نیز به دلیل سهل انگاری هایی، جز رانندگان خاطی محسوب شده و جریمه خودرو شده باشید. برخی از این تخلفات، به شما امتیازات منفی داده و ممکن است در آینده با افزایش این میزان امتیازات، دردسرساز شود. از این رو احتمالا می خواهید با به طریقی مطمئن و درست، نسبت به استعلام خلافی گواهینامه خود اقدام نمایید. اما آیا با روش های استعلام خلافی گواهینامه آشنا هستید؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا بهترین راه ها را برای انجام این کار، به شما معرفی نماییم.

همان قدر که گذراندن آزمون آیین نامه سخت و دریافت گواهینامه مشکل است، دریافت خلافی گواهینامه ساده صورت می گیرد و نباید بابت فرآیند انجام آن چندان نگران باشید.

*** شرکت در آزمون آنلاین آیین نامه رانندگی ***

*** دانلود آزمون آیین نامه رانندگی ***

استعلام خلافی گواهینامه

هنگامی که تخلفی حادثه ساز و خطرناک صورت گیرد، به راننده خاطی امتیاز منفی داده می شود. بنا بر گفته سرهنگ احمد کرمی اسد، هر یک از کدهای تخلف رانندگی حادثه ساز امتیازات منفی را برای رانندگان در پی خواهد داشت. در واقع نمره منفی، امتیازی است که در سیستم راهنمایی و رانندگی به ثبت خواهد رسید، راننده خاطی جریمه خواهد شد و گواهینامه وی ضبط می شود.

هر راننده ای که برای اولین بار، 30 امتیاز منفی کسب کند، گواهینامه او برای مدت 3 ماه توقیف خواهد شد و او اجازه رانندگی در این مدت زمان را نخواهد داشت. میزان تخلفات فرد اگر برای بار دوم به 25 نمره منفی برسد، گواهینامه وی به مدت شش ماه توقیف خواهد شد و دریافت 20 امتیاز منفی وی برای بار سوم، سبب باطل شدن گواهینامه فرد خاطی خواهد شد.

از سوی دیگر اگر راننده ای، طی شش ماه هیچ تخلف حادثه سازی را مرتکب نشود و هیچ امتیاز منفی بیشتری دریافت نکند، تمامی نمرات منفی وی بخشیده و حذف خواهند شد. اگر گواهینامه فردی برای دو بار ضبط شده باشد، اما طی یک سال مرتکب تخلف حادثه ساز نشود، تمامی نمرات منفی گواهینامه وی پاک خواهد شد.

از این رو، اطلاع از میزان نمرات منفی گواهینامه افراد بسیار مهم است، چرا که رانندگان می توانند با آگاهی از میزان خلافی گواهینامه، حین رانندگی با دقت بیشتری عمل کرده و در رعایت قوانین بیشتر کوشا باشند.

اما روش های استعلام خلافی گواهینامه کدامند؟

همان طور که در ابتدا گفته شد، روش های مختلفی برای استعلام خلافی گواهینامه وجود دارد که شما می توانید به کمک آن ها از میزان تخلفات گواهینامه و امتیازات منفی اطلاع یابید که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد:

مراجعه به وب سایت پلیس راهور

یکی از روش های استعلام خلافی گواهینامه، مراجعه به وب سایت پلیس راهور به آدرس rahvar120.ir است. شما با مراجعه به این وب سایت، می بایست روی بخش خدمات و سپس روی گزینه استعلام نمره منفی کلیک نمایید. از این طریق به صفحه ای هدایت می شوید که می بایست در کادر مربوطه، ا شماره گواهینامه را وارد نمایید. سپس با کیلک بر روی دکمه جست و جو، به راحتی می توانید از میزان خلافی و نمرات منفی گواهینامه خود اطلاع یابید.

استعلام خلافی گواهینامه با پیامک

راه دیگری برای استعلام خلافی گواهینامه وجود دارد و آن استفاده از پیامک است. به این منظور شما می توانید شماره گواهینامه خود را به سرشماره 1101202020 پیامک نمایید. سپس به شکل اتوماتیک، پیامکی حاوی میزان تخلفات گواهینامه برایتان ارسال می شود و شما می توانید از نمرات منفی خود آگاه شوید.

استفاده از اپلیکیشن فرمون

یکی دیگر از روش هایی که شما به کمک آن می توانید به سادگی، نسبت به استعلام خلافی گواهینامه خود اقدام نمایید، دانلود و نصب اپلیکیشن فرمون ایکس است. فرمون یکی از بهترین نرم افزارهایی است که علاوه بر گزارش خلافی های خودرو، پرداخت جریمه ها، امکانات دیگری مانند استعلام خلافی گواهینامه، هشدار دوربین کنترل ترافیک و ... را نیز در اختیارتان قرار می دهد. لذا شما کافیست تا این نرم افزار را دانلود کنید تا به کمک آن به راحتی بتوانید با درج شماره گواهینامه، از میزان نمرات منفی خود در محیطی بسیار امن اطلاع یابید.

مراجعه به مراکز پلیس +10

علاوه بر روش های غیر حضوری که در بالا به آن ها اشاره کردیم، شما می توانید برای استعلام خلافی گواهینامه، به شکل حضوری و روش های سنتی نیز استفاده نمایید. به این منظور می بایست با در دست داشتن گواهینامه خود، به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه نمایید و نسبت به استعلام خلافی گواهینامه خود اقدام نمایید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، نمرات منفی که حین تخلفات حادثه ساز کسب می کنید، با رسیدن به سقف خود می توانند برای شما دردسرساز شده و حتی تداوم آن، شما را برای همیشه از لذت رانندگی کردن محروم سازد. لذا به شما پیشنهاد می کنیم، علاوه بر تلاش برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از یکی از روش هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، استفاده کرده و میزان خلافی گواهینامه خود را استعلام نمایید تا با آگاهی بیشتری به رانندگی ادامه دهید.

۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

روش های پرداخت خلافی خودرو بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت

امروز شیوه جریمه کردن رانندگان متخلف شکل گسترده ای به خود گرفته است و نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی از سیستم های مختلفی برای ثبت و ضبط تخلفات استفاده می کنند. اما این سیستم های جدید شناسه قبض جریمه رانندگی را در اختیار رانندگان قرار نمی دهند. لذا مشکلی تحت عنوان پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت برای رانندگان پیش می آید. از این رو ما قصد داریم در این مطلب به بررسی این موضوع بپردازیم.

---> دانلود استعلام و پرداخت خلافی خودرو کلیک کنید <---

1. پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت

آیا امکان پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت وجود دارد؟ از آن جایی که امروز سیستم هایی مانند دوربین های ثبت تخلف در خیابان ها، راه ها و جاده ها و همچنین دوربین هایی که روی سقف خودروی پلیس نصب می شوند، امکان ارائه لحظه ای شناسه قبض جریمه و شناسه پرداخت قبض جریمه را به رانندگان ندارند، لذا سوال این است که پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت چگونه انجام می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خوشبختانه روش های گسترده ای در این رابطه وجود دارند که شما می توانید از آن ها بهره مند شوید.

2. استفاده از سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

یکی از راحت ترین روش های پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، استفاده از سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است. به شما پیشنهاد می کنیم این سرشماره را درون تلفن همراه خود ذخیره کنید تا بدین وسیله بتوانید در زمانی کم به راحتی شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه های خود را دریافت نمایید. به این منظور می بایست به بخش پیامک های خود رفته و پیغام جدیدی را باز نمایید و در آن کد VIN درج شده در پشت کارت خودرو را به همراه یک ستاره، به این سرشماره پیامک نمایید. سپس پیغامی حامی شناسه قبض و مبلغ کل جریمه های خودرو شما برایتان ارسال می شود که شما می توانید به راحتی با در اختیار داشتن این اطلاعات، اقدام به پرداخت جریمه های خود نمایید.

البته اگر بارکد هشت رقمی که در پشت کارت خودرو را به همراه مربع و ستاره، مثلا #بارکد*، ارسال نمایید، شناسه های قبض های جریمه خودرو برای شما ارسال می شود.

3. استفاده از کد USSD # 110 * برای پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت

این کد، می تواند به یکی از پرکاربردترین کدهای USSD برای شما تبدیل شود. شما با این کد می توانید اقدام به پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت نمایید. چگونه؟ با شماره گیری این کد، و سپس درج شماره VIN، به راحتی خلافی های خودرو خود را استعلام گرفته و تا پس از گذراندن مراحل درخواستی، به راحتی شناسه قبض و شناسه پرداخت را به دست آورید. توجه داشته باشید که با این شناسه ها است که شما می توانید با مراجعه دستگاه عابر بانک یا همان ATM اقدام به پرداخت جریمه های رانندگی خود نمایید.

4. مراجعه به سایت راهور برای پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت

آیا می دانستید یکی دیگر از روش های پرداخت قبض جریمه بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت، مراجعه به سایت پلیس راهور و استعلام خلافی با پلاک است؟ شما با مراجعه به این وب سایت می توانید ضمن مشاهده و پرداخت خلافی های خودرو، از خدمات متنوع دیگری نیز بهره مند شوید. چنانچه به بخش خدمات وب سایت مراجعه نمایید، به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید در آن بخش میزان تخلفات رانندگی خود را استعلام بگیرید. به این منظور، می بایست کد VIN مندرج بر روی کارت خودروی خود را در بخش مربوطه وارد نمایید تا بعد از آن، صفحه ای از تمامی تخلفات رانندگی شما به همراه جزئیات آن و البته شناسه پرداخت و قبض برایتان نمایش داده شود. توجه داشته باشید که شما می توانید به طور مستقیم از همین وب سایت اقدام به پرداخت جریمه های رانندگی خود کنید.

5. استفاده از اپلیکیشن های مختلف

همان طور که می دانید امروز اپلیکیشن های مختلفی پدید آمده اند که به شما کمک می کنند تا خلافی های خودروتان را پرداخت نمایید. اما یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که می توانید به راحتی بدون نیاز به شناسه پرداخت و شناسه قبض، جریمه های رانندگی خود را پرداخت کنید، استفاده از اپلیکیشن فرمون است. اپلیکیشن فرمون ایکس، اپلیکیشن امن با رابط کاربری آسان است و به شما اطلاعات دقیقی را از جریمه رانندگی می دهد. برای استفاده از امکان پرداخت جریمه با اپلیکیشن فرمون، کافیست این نرم افزار را دانلود کرده و با ورود به بخش مربوط به جریمه ها، کد VIN کارت خودرو را وارد کرده تا بتوانید تاریخ، زمان، محل تخلف، میزان جریمه و شناسه قبض را دریافت نمایید. جالب اینجاست که شما می توانید به راحتی به کمک این اپلیکیشن، جریمه های خود را پرداخت نمایید.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید، هرچقدر هم که راننده قانون مداری باشید، ممکن است یک تخلف کوچک سبب جریمه شدن شما شود. شما می توانید با استفاده از روش های فوق، به راحتی اقدام به پرداخت خلافی خودرو بدون دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت نمایید و از تلنبار شدن جریمه ها خودداری نمایید.

 

۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

استعلام خلافی خودرو از راهور 120 با موبایل

---> برای استعلام خلافی با موبایل کلیک کنید <---

---> دانلود استعلام و پرداخت خلافی خودرو کلیک کنید <---

 

این نکته را نیز یادآور می شویم که راهنمایی و رانندگی برای کمک به رانندگان متخلفی که مبلغ جریمه های آنها زیاد است، شرایط پرداخت تقسیطی را فراهم کرده است. پرداخت تقسیطی جریمه و خلافی خودرو برای خودروهای توقیف شده و توقیف نشده به دو صورت مجزا انجام می شود که در ادامه درباره آن توضیحات کاملی خواهیم داد.

پرداخت خلافی خودرو از طریق فرمون ایکس

اگر می خواهید جریمه و خلافی خودرو خود را پرداخت کنید، احتمالا برایتان جالب و البته مفید خواهد بود که با متداول‌ترین روش های پرداخت خلافی ماشین آشنا شوید. این روش ها از 7 حالت خارج نیستند. شما می توانید از هر روشی که بیشتر احساس راحتی دارید، کمک بگیرید و جریمه ها را استعلام و نهایتا پرداخت کنید. برای استفاده از هر یک از این روش ها به شماره VIN یا کد ۸ یا ۹ رقمی خودرو که در پشت کارت ماشین درج شده است و یا پلاک خودرو، نیاز خواهید داشت.

1. اپلیکیشن های پرداخت جریمه و خلافی خودرو

در عصر حاضر دنیای اینترنت و موبایل و به فراخور آن دنیای اپ ها و برنامه های کاربردی موبایل آن قدر گسترده و وسیع شده است که ساده ترین و پیش پا افتاده ترین کار ها را می توان به کمک آنها انجام داد. امروزه app ها خیلی بیشتر از آنچه که تصورش را کنید، در زندگی انسان جا باز کرده اند؛ به شکلی که زندگی کردن و انجام بسیاری از کارهای ساده روزانه بدون وجود این اپ ها به شکل تعجب‌آوری، سخت و دشوار شده است.

از جمله آنها باید به خرید طرح ترافیک، هشدار نزدیک شدن به محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک، هشدار سرعت مجاز و حتی امکان خرید بیمه شخص ثالث با تخفیف ویژه برای کاربران اپلیکیشن فرمون و قیمت گذاری خودرو اشاره کرد. پس از نصب این برنامه تنها کافی است از قسمت مشخص پرداخت جریمه و خلافی خودرو مرحله به مرحله اطلاعات لازم را وارد کنید و در نهایت خیلی ساده و سریع جریمه خود را پرداخت نمایید.

2. سایت پلیس راهور۱۲۰

سایت پلیس راهور۱۲۰ به آدرس www.rahvar120.ir روش دیگری برای پرداختجریمه و خلافی خودرواست. پس از ورود به این سایت در منوی موجود در سمت راست روی گزینه "خدمات" کلیک کنید تا به این ترتیب انتخاب کنید که دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید؛ پرداخت الکترونیکی جرائم، استعلام میزان تخلفات رانندگی، استعلام نمره منفی و استعلام تصادفات رانندگی در بخش خدمات گنجانده شده اند. در صورتی که شناسه پرداخت و شناسه قبض جریمه خود را دارید، مستقیما روی گزینه پرداخت الکترونیکی جرائم، کلیک کنید. در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود، شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه را وارد کنید و پس از از وارد کردن تصویر امنیتی روی گزینه "ثبت قبض" کلیک کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

 

همواره در این روش به یاد داشته باشید که محتویات این بخش از سایت راهور آفلاین است و به بانک اطلاعاتی پلیس راهور متصل نیست و به صورت هفتگی به روزرسانی می شود. لذا به تاریخ به روزرسانی که در این قسمت درج شده است، توجه کنید. همچنین در صورت استعلام و پرداختجریمه و خلافی خودرو از این روش، باید بدانید که اطلاعات با تاخیر 72 ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد.

3. کد دستوری * 110 #

در این روش برای استعلامجریمه و خلافی خودرو خود هیچ نیاز به اینترنت، اپلیکیشن یا یک گوشی مجهز و خاص ندارید. تنها کافی است از قسمت‌ شماره‌گیر گوشی خود کد دستوری * 110 # را وارد کنید و دکمه سبز یا دکمه تماس را بگیرید.

در این مرحله مجموعه ای از خدمات پلیس راهور را مشاهده خواهید کرد. شما باید گزینه استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. برای استعلام خلافی خودرو یک بار دیگر باید کد VIN خودرو را وارد کنید. این کد را دقیقا به همان شکلی که می بینید، وارد کنید؛ حتما کیبورد شما باید لاتین باشد و حتما باید حروف را به شکل کپیتال یا بزرگ وارد کنید. پس از اینکه کد VIN را وارد کردید، دو گزینه پیش رو خواهید داشت؛ گزینه اول فقط مبلغ خلافی را به شما می گوید و گزینه دوم شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی را به شما نشان می دهد. با توجه به نیاز خود هر کدام را که لازم دارید، انتخاب کنید. بدیهی است که با داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی می توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه های ATM یا هر روش پرداختی دیگر، نسبت به پرداخت جریمه و خلافی خودرو خود اقدام کنید.

4. شماره پیامک 1101202020

شما می توانید به کمک شماره پیامک 1101202020 از میزان جریمه و خلافی خودرو خود استعلام بگیرید و شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کنید. در این روش نیز مهم نیست که گوشی موبایل شما چه قدر هوشمند و جدید باشد یا نباشد. تنها کافی است شماره هفده رقمی VIN ماشین را به این سرشماره پیامک کنید و منتظر بمانید که پیامک حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه خود را دریافت کنید. سپس از طریق یکی از روش های پرداخت (ATM ، سایت بانک ها، نرم افزارهای پرداخت ) نسبت به پرداخت جریمه و خلافی خودرو خود اقدام کنید. یادآوری می کنیم که می توانید با ارسال شماره گواهینامه خود به همین شماره پیامک، از میزان نمره منفی خود نیز مطلع شوید.

6. دفاتر پلیس +۱۰

کمک گرفتن از دفاتر پلیس +۱۰ برای رانندگانی است که جریمه و خلافی خودرو آنها کمتر از یک میلیون تومان است. لذا حتما قبل از مراجعه به این دفاتر و پرداخت جریمه و خلافی خودروی خود، از روش هایی که شرح آنها گذشت، استعلام جریمه و خلافی خودرو خود را بگیرید و اگر خلافی ماشین شما کمتر از یک میلیون تومان بود، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید. در صورتی که جریمه ماشین بیش از یک میلیون تومان باشد، حتما باید به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

7. تماس با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ 021

شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ سامانه تلفن گویای پلیس راهور است. پس از تماس با این شماره با توجه به اطلاعاتی که به صورت سانترال در اختیار شما قرار می گیرد، باید برای اطلاع از تخلفات خود عدد یک را وارد کنید. به راهنمایی هایی که اپراتور در اختیار شما قرار می دهد به خوبی گوش دهید و مرحله به مرحله پیش بروید.

نحوه تقسیط جریمه و خلافی خودرو

تقسیط جریمه و خلافی خودرو برای خودروهای توقیف شده و توقیف نشده به صورت مجزا و با شرایط متفاوت اعمال و اجرا می شود. در هر صورت این تصمیم برای کمک به رانندگانی است که خلافی سنگینی (بیش از یک میلیون تومان) دارند و از پس پرداخت یکجای آن بر نمی آیند. طرح تقسیط جرایم رانندگی شامل همه وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت،‌ خودروهای سبک، کامیون، ‌اتوبوس و ... است.

شرایط تقسیط جریمه و خلافی خودروهای توقیف نشده

آن دسته از رانندگانی که خودروشان توقیف نشده است و جریمه و خلافی خودرو شان بیش از یک میلیون تومان است، می توانند با مراجعه به سایت راهور نسبت به پرداخت موردی یا مرحله ای جرایم خود اقدام کنند. همان طور که شرح آن گذشت در سایت www.rahvar120.ir در قسمت منوی سایت باید روی گزینه "خدمات" کلیک کنید. از زیر منوی خدمات روی "استعلام جرائم راهنمایی و رانندگی" کلیک کنید تا لیست و کارنامه خلافی خودرو به شما نشان داده شود. در این مرحله بر اساس توان مالی خود یک یا چند مورد از تخلفات موجود را انتخاب کنید

شرایط تقسیط جریمه و خلافی خودروهای توقیف شده

تقسیط جریمه و خلافی خودرو برای آن دسته از ماشین هایی که توقیف شده اند و در پارکینگ راهنمایی و رانندگی استراحت می کنند، به شکل دیگری است. در این دسته از خودرو ها مالک خودرو باید با مدارک هویتی و مالکیتی خودرو به ستاد ترخیصی که در پشت قبض پارکینگ درج شده مراجعه کند و فرایند ترخیص وسیله نقلیه خود را انجام دهد. پس از کنترل مدارک هویتی و مالکیتی توسط مامور راهور که در ستاد ترخیص مستقر است، اگر خودرو شرایط استفاده از طرح تقسیط جریمه و خلافی را داشته باشد، بعد از اینکه مالک خودرو تعهدات لازم در قبال پرداخت اقساطی جرائم را حداکثر ظرف مدت یکسال آینده بدهد، روند ترخیص خودرو سرعت می گیرد. در صورت اعتراض به خلافی خودرو از این راهنمایی کمک بگیرید و مبلغ خلافی رو کم کنید.

۰۸ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

اهمیت گرفتن خلافی ماشین به روز

گرفتن خلافی ماشین به روز یکی از کارهای مهمی است که هر راننده و هر مالک خودرویی باید انجام دهد. خلافی ماشین مجموع تمام جریمه‌هایی است که برای یک پلاک خودرو ثبت و ذخیره می شود. به هر حال مالک خودرو مجبور است که این هزینه را پرداخت کند. نحوه پرداخت قبض جریمه خودرو بسته به اینکه خودرو توقیف شده باشد، یا نشده باشد یا اینکه خودرو فرسوده باشد یا نباشد، اندکی فرق دارد. اما به طور کلی روشهای خلافی ماشین به روز برای هر خودرویی به یک شکل است و هر خودرویی که پلاک ایران داشته باشد به راحتی می تواند از طریق این روش‌ها خلافی خود را بگیرید و از طریق روش‌های مختلف پرداخت، خلافی خودرو را پرداخت کند.

روش‌های خلافی ماشین به روز

سایت راهور 120

سایت راهور120 اولین روشی است که خلافی ماشین به روز را به شما ارائه می دهد. کلیه حقوق این سایت متعلق به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است و تمام اطلاعاتی که در اختیار کاربران می گذارد جدید و به روز است. برای اینکه بتوانید خلافی خود را از طریق این سایت بگیرید، وارد سایت راهور 120 شوید و در ابتدایی ترین قسمت سایت روی دایره "استعلام تخلفات رانندگی خودرو و موتورسیکلت" کلیک کنید. در صفحه جدید که برای شما باز می شود باید شماره بارکد پستی خودرو و کد امنیتی سایت را در کادرهای مربوطه وارد کنید و عبارت جست و جو را کلیک کنید تا به این ترتیب لیست خلافی برای شما نشان داده شود. توجه داشته باشید که گرچه از این روش به عنوان اولین روش گرفتن خلافی ماشین به روز یاد کرده ایم، اما یادآوری این نکته لازم و ضروری است که محتویات این بخش از سایت راهور آفلاین است و به هیچ وجه به بانک اطلاعاتی پلیس راهور متصل نیست و فقط یک نسخه بروزرسانی شده با تاریخ مندرج در سایت، از سایت اجرائیات پلیس راهور است. همچنین باید بدانید که به روزرسانی سایت به صورت هفتگی انجام می شود.

به علاوه لازم است این نکته را نیز بدانید که بعد از استعلام میزان تخلفات می توانید از طریق ارتباط با درگاه بانک ملی و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه‌های خود را پرداخت کنید. در صورت پرداخت خلافی از طریق این سایت اطلاعات با تاخیر 72 ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد که در بروزرسانی بعدی اطلاعات تخلفات سایت قابل رویت خواهد بود.

 

شماره پیامک 1101202020

یکی دیگر از روش‌های گرفتن خلافی ماشین به روز این است که شماره VIN یا بارکد پستی خودرو را با رعایت فرمت به این سر شماره پیامک کنید. البته توجه داشته باشید که اگر همین امروز جریمه شده اید، جریمه جدید به سرعت در خلافی شما نمی نشیند و کمی زمان می برد تا تخلف انجام شده در خلافی شما بنشیند. بنابراین اگر همین امروز و همین حالا جریمه شده باشید و اطلاعات خودروی خود را به این سامانه پیامک کنید، خلافی شما را بدون احتساب تخلف جدیدی که مرتکب شده اید، گزارش می دهد. لذا باید بعد از گذشت چند روز مجددا از خلافی خود استعلام بگیرید.

 

کد دستوری #110*

این کد دستوری نیز برای گرفتن خلافی ماشین به روز به همان ترتیب شماره پیامک عمل می کند. البته این کد به شماره VIN ماشین برای استعلام خلافی نیاز دارد.

شماره تلفن 02188288888

این شماره تلفن هم برای گرفتن خلافی ماشین به روز به شما کمک می کند. البته کمی برقراری ارتباط با این شماره سخت است و ممکن است حتی در صورت برقراری تماس به سیستم سانترال متصل نشوید. به هر حال باید در فواصل زمانی مختلف امتحان کنید تا در نهایت به اپراتور متصل شوید و به کمک شماره پلاک خودرو خلافی را استعلام بگیرید.

اپلیکیشن فرمون

اگر در بین تمام روش‌های موجود برای گرفتن خلافی ماشین به روز بخواهید یک روش کاملا کاربردی و مفید و ارزشمند را انتخاب کنید، بی تردید باید به سراغ اپلیکیشن فرمون ایکس بروید. این اپلیکیشن یک اپ خودرویی بسیار مفید و کاربردی است که بر اساس نیازمندی‌های رانندگان ایرانی تولید و طراحی شده است. استعلام خلافی ماشین به روز تنها یکی از خدمات و سرویس‌های مفیدی است که این اپ در اختیار کاربران قرار می دهد. توجه داشته باشید که شما در تمام روش‌های فوق هزینه‌ای را به عنوان کارمزد پرداخت خواهید کرد. در اپلیکیشن فرمون در ازای پرداخت درون برنامه‌ای که انجام می دهید، می توانید از خدمات و سرویس‌های متنوع و مفیدی در حوزه خودرو استفاده کنید و به این ترتیب با یک تیر چند نشان را هدف بگیرید.

پلیس+10

اگر به هر دلیل نخواستید یا نتواستید که از روش‌های بالا برای استعلام خلافی ماشین به روز خود استفاده کنید، می توانید به یکی از مراکز پلیس+10 مراجعه کنید. جالب است بدانید که در این روش خلافی ماشین کاملا به روز است و نیاز ندارید که صبر کنید تخلف در خلافی شما بنشیند. به عبارت دیگر لیست خلافی در دفاتر پلیس+10 کاملا به روز است و می توانید با مراجعه به این دفاتر به راحتی به دقیق ترین لیست خلافی خود دسترسی پیدا کنید.

 

در صورت عدم پرداخت خلافی چه اتفاقی می افتد؟

هموطن گرامی باید بدانید که پرداخت خلافی در هر صورت و در هر شرایطی بر گردن شماست. بسته به نوع جریمه‌ای که برای شما لحاظ شده است، ممکن است جریمه‌های شما بعد از 60 روز دو برابر شوند. به این ترتیب مجبور هستید که به دلیل سهل انگاری که مرتکب شده اید، مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که اگر خلافی شما بیشتر از یک میلیون تومان باشد و خودروی شما شناسایی شود، بدون هیچ اغماضی به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل می شود و باید مسیر طولانی و سختی را برای ترخیص خودرو از پارکینگ طی کنید. بنابراین پرداخت خلافی را در اولویت‌های پرداختی خود قرار دهید و به موقع برای پرداخت خلافی خود اقدام کنید.

جمع بندی

گاهی به روز بودن خلافی برای یک کاربر اهمیت زیادی دارد. برای مثال در هنگام خرید و فروش و سند زدن یک خودرو، حتما خلافی باید توسط فروشنده صفر شود تا خریدار مجبور نباشد تخلف‌های فروشنده را پرداخت کند. بنابراین در اینگونه شرایط برای اینکه از خلافی ماشین به روز استعلام جریمه بگیرید، به سراغ مراکز پلیس+10 بروید و به این ترتیب خلافی به روز خود را تهیه کنید.

 

۰۷ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

استعلام خلافی یعنی چی؟

استعلام خلافی به این معنی است که بدانید چه قدر بابت تخلف هایی که انجام داده اید، به راهنمایی و رانندگی کشور بدهکار هستید. اساسا رانندگی به معنی رعایت یکسری از قوانین و مقررات تصویب شده و ابلاغ شده توسط مقامات مسئول است. در صورتی که هر راننده ای این قوانین و مقررات را رعایت نکند، باید جریمه پرداخت کند. این جریمه در اصطلاح در خلافی ماشین یا به طور کلی وسایل نقلیه می نشیند. در صورتی که به موقع برای پرداخت آن اقدامات لازم انجام نشود، دردسرهای بسیار زیادی را ایجاد می کند. استعلام خلافی در عصر حاضر از روش های مختلفی امکان پذیر است تا هم به فرایند پرداخت خلافی ها سرعت بخشیده شود و هم اینکه امکان آگاهی از مبلغ خلافی فراهم شود.

---> دانلود استعلام و پرداخت خلافی خودرو کلیک کنید <---

روش های استعلام خلافی ماشین

سایت راهور 120

در سایت راهور 120 به آدرس http://rahvar120.ir/ می توانید استعلام خلافی خودروی خود را بگیرید. در صفحه اصلی این سایت از زیر منوی "خدمات" روی گزینه " استعلام تخلفات رانندگان" کلیک کنید و در صفحه بعدی با وارد کردن شماره بارکد پستی خودرو، نسبت به استعلام و پرداخت خلافی اقدام کنید.

شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸

وقتی با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس می گیرید، باید اطلاعات کارت ماشین از جمله شماره VIN را وارد کنید تا مبلغ خلافی به شما اعلام شود. توجه داشته باشید که در این روش فقط می توانید استعلام خلافی را بگیرید و نمی توانید برای پرداخت اقدامی کنید.

سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

با ارسال شماره VIN به این سرشماره هم می توانید خلافی را استعلام کنید و هم اینکه شناسه پرداخت و شناسه قبض را دریافت کنید. بدیهی است که برای پرداخت خلافی در این روش به کمک این شناسه ها باید از طریق اپ ها پرداختی یا دستگاه های ATM اقدام کنید

کد دستوری #110*

این کد دستوری مرحله به مرحله از شما می خواهد تا اطلاعات لازم برای استعلام خلافی ماشین را وارد کنید تا در نهایت گزارش خلافی خود را مشاهده کنید.

اپ فرمون

اپلیکیشن فرمون ایکس به عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین اپ های خودرویی نه تنها برای استعلام خلافی ماشین کاربرد دارد، بلکه خلافی را پرداخت هم می کند. به علاوه بسیاری خدمات دیگری در این اپ کاربردی خودرویی تعبیه شده است که کار رانندگان و مالکان خودرو را راحت کرده است

پلیس+10

مراجعه به پلیس +10 برای استعلام خلافی یکی از ابتدایی ترین راه ها و روش هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. در حقیقت یکی از عمده وظایف و مسئولیت های این مراکز ارائه خدمات مربوط به حوزه نیروی انتظامی کشور است. کارت ماشین را در اختیار مسئول مربوطه قرار دهید و منتظر بمانید تا استعلام خلافی شما گرفته شود. در این روش باید نقدا هزینه ای را پرداخت کنید.

روش استعلام خلافی موتور سیکلت

گرچه بسیاری از سایت ها همه روش های بالا را برای استعلام خلافی موتور نیز معرفی کرده اند، اما باید بدانید که فعلا برای استعلام خلافی موتور فقط باید به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید. درست است که چنین وضعیتی به معنی نوعی بی نظمی و بی سر و سامانی در خدمات رسانی غیر حضوری تلقی می شود و باعث شده است که موتورسواران از این بابت گلایه‌مند و معترض باشند، اما نیروی انتظامی تا این لحظه برای این موضوع فکری نداشته است و اقدامی نکرده است.

انواع جریمه های رانندگی

جرائم راهنمایی و رانندگی در حالت کلی از چهار شکل متعارف خارج نیست؛ جریمه دوبرگی، جریمه تسلیمی، جریمه الصاقی و ثبت تخلف با استفاده از دوربین. استعلام خلافی برای ثبت هر یک از جریمه ها در خلافی انجام می شود.

جریمه دوبرگی

در صورتی که راننده از دستور توقف پلیس راهنمایی و رانندگی سرپیچی کند، جریمه دو برگی برای او صادر می شود. در این وضعیت راننده هم جریمه تخلفی را که مرتکب شده است، پرداخت می کند و هم به دلیل سرپیچی از دستور پلیس به طور جداگانه جریمه می شود. به این شکل لازم است که نسبت به پرداخت قبض جریمه خودرو اقدام نمایید.

جریمه تسلیمی‌

اگر راننده با دستور توقف پلیس، توقف کند، جریمه تسلیمی دریافت می کند. به این معنی که پلیس قبض جریمه را به راننده متخلف تسلیم می کند. در این شکل از جریمه پلیس مدارک لازم برای پر کردن قبض اخطاریه را از راننده می گیرد و پس از آن جریمه تسلیمی‌ را به راننده تحویل می‌ دهد. مشخصات راننده، مشخصات گواهینامه، مشخصات وسیله نقلیه (رنگ و شماره پلاک)، مشخصات افسر جریمه کننده با قید کد، نوع تخلف، محل تخلف، زمان و تاریخ دقیق تخلف از جمله موارد مهم در قبض اخطاریه است که باید در زمان تحویل جریمه پر شود. توجه داشته باشید که جریمه تسلیمی‌ در صورت پرداخت نشدن در مهلتی ۶۰ روزه، دو برابر می شود.

جریمه الصاقی

اگر وسیله نقلیه در حالی که متوقف و پارک است، جریمه شود، این نوع از جریمه، جریمه الصاقی است. زمانی که استعلام خلافی را بگیرید، زمان و مکان و شکل جریمه برای شما گزارش می شود.

ثبت جریمه به کمک دوربین

دوربین های راهنمایی و رانندگی با دقت بالا هر تخلفی را ثبت می کنند و در خلافی راننده درج می کنند. خوشبختانه این دوربین ها در کنترل جرائمی نظیر سرعت و سبقت غیر مجاز بسیار موثر عمل کرده اند.

شایع ترین جرائم راهنمایی و رانندگی

۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی