هرچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

۶ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی و مشاهده سوابق بیمه + مرحله به مرحله

نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی و مشاهده سوابق بیمه + مرحله به مرحله

به گزارش شهرآرانیوز، با ثبت نام در سایت تامین اجتماعی علاوه بر مشاهده سوابق بیمه از امکانات دیگری نیز برخودار می‌شوید.

اعتراض به سوابق ناموجود، مشاهده سوابق بیمه سربازی، خرید بیمه خدمت سربازی، ثبت درخواست کمیسیون پزشکی، ثبت نام هدیه ازدواج، درخواست دفترچه بیمه، بازرسی، دریافت فیش حقوقی، انواع استعلامات و ... از جمله این امکانات هستند که بطور غیرحضوری ارائه می‌شوند و به مرور زمان خدمات بیشتری به این لیست اضافه خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

برای ورود به سایت تامین اجتماعی وی پی ان خود را خاموش کنید. سایت تامین اجتماعی برای کاربران خارج از کشور در دسترس نیست. برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir مراجعه کنید و روی ثبت نام بزنید. توجه کنید برای ثبت نام، مالکیت شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً می‌بایست متعلق به شخص شما باشد.

در صورتی که شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شما نباشد نیاز است پس از طی کلیه مراحل ثبت نام شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی جهت فعال سازی حساب کاربری خود مراجعه کنید.

در مرحله بعد کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و روی گزینه مرحله بعد بزنید.

در صفحه جدید اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه، تاریخ تولد خود را وارد کنید.

در مرحله بعد یک ایمیل معتبر وارد کنید و یک گذرواژه یا پسورد برای خود انتخاب کنید.

در پایین صفحه پرسش‌های امنیتی را پر کنید. این پرسش‌ها برای بازیابی رمز عبور یا گذرواژه استفاده می‌شود. گذرواژه و پرسش و پاسخ‌های امنیتی را در جایی یادداشت کنید تا برای ورود به سایت به مشکل نخورید.

در مرحله بعد اطلاعاتی که وارد کرده اید به شما نمایش داده می‌شود تا در صورت بروز اشتباه ویرایش کنید. با تایید اطلاعات، فرآیند ثبت نام تمام می‌شود و باید منتظر تایید و صحت سنجی از سوی سازمان تامین اجتماعی باشید.

بررسی و صحت سنجی اطلاعات وارد شده تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد و در صورت تایید یا عدم تایید پیامکی برای شما از سوی سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌شود. همچنین اگر نیاز به مراجعه حضوری باشد در پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

 

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی، یکی از خدمات مفیدی که می‌توانید از آن بهره بگیرید مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی است. برای مشاهده سوابق بیمه کافیست وارد سامانه شوید و در منو سایت روی بیمه شدگان سپس خدمات سابقه و در آخر کلیه سوابق را بزنید.

سوابق بیمه شما از سال ۸۶ به بعد نمایش داده می‌شود چرا که پیش از سال ۸۶ ثبت سوابق بیمه به صورت دستی انجام می‌شده است و بعد از این تاریخ سوابق سیستمی ثبت می‌شود.

پس از بررسی سوابق، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت به شعبه مراجعه و درخواست جمع آوری سابقه کنید. ضمنا توجه داشته باشید هر زمان از شعبه‌ای به شعبه دیگر منتقل شدید حتما در آخرین شعبه درخواست جمع آوری سابقه نمایید تا در ایام بیکاری یا بازنشستگی به مشکل برنخورید.

 

مشاهده سوابق بیمه با برنامه تامین اجتماعی من

همانطور که پیش‌تر اشاره شد برنامه تامین اجتماعی من نیز یکی از روش‌های مشاهده سوابق بیمه است. برنامه تامین اجتماعی من توسط سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است و در سایت سازمان و کافه بازار موجود است. این برنامه تنها نسخه اندروید دارد.

 

مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری USSD

با شماره گیری #۴* نیز می‌توانید سابقه بیمه خود را چک کنید، اما امکان مشاهده لیست سوابق بیمه طی ماه‌ها و سال‌های گذشته نیست و تنها آخرین سابقه بیمه را به شما نمایش می‌دهد.

 

مراجعه حضوری برای دریافت سوابق بیمه

روش مراجعه حضوری نیز راه دیگری است که در صورت بروز مشکل در استفاده از روش‌های بالا می‌توانید استفاده کنید. کافیست با در دست داشتن مدارک هویتی خود به نزدیکترین شعبه یا کارگزاری شهر خود مراجعه کنید.

 

منبع: کارمند

۲۸ آذر ۰۰ ، ۱۲:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

طرح زوج و فرد در اصفهان در حال اجرا است

طرح زوج و فرد در اصفهان در حال اجرا است/ پیامک‌های جریمه دیرتر ارسال می‌شود

پلیس راهور استان اصفهان گفت: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان درحال اجرا است اما متاسفانه به علت آنکه پیامک لحظه‌ای برای افراد ارسال نمی‌شود شاهد ترافیک در این هسته شهر هستیم.

سرهنگ "محمدرضا محمدی" در گفت و گو با خبرنگار سایت راهور بیان داشت: چنانچه زیرساخت‌های مخابراتی و شهرداری فراهم شود و به محض عبور پلاک غیر مجاز به هسته مرکزی شهر پیامک لحظه‌ای ارسال شود شهروندان متوجه این موضوع خواهند شد چرا که هنوز عده بسیاری این موضوع را نمی‌دانند.

وی افزود: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان درحال اجرا است اما متاسفانه به علت آنکه پیامک لحظه‌ای برای افراد ارسال نمی‌شود شاهد ترافیک در این هسته شهر هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: راهی جز همکاری مردم برای عبور از بحران آلودگی هوا نیست، در روزهای آلوده به ویژه فردا نیاز است که افراد از تردد غیر ضروری با وسیله نقلیه شخصی اجتناب کنند.

منبع: سایت راهور

 

۲۳ آذر ۰۰ ، ۱۶:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

سوابق تلفیقی چیست؟

سوابق تلفیقی

شاید شما هم سوابق تلفیقی را در میان گزینه های مشاهده سوابق بیمه در سایت تامین اجتماعی دیده باشید. همانطور که می دانید برای مشاهده سوابق بیمه باید به سایت تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه کنید.

با یکبار ثبت نام در سایت تامین اجتماعی می توانید سوابق بیمه خود را مشاهده و از روز و ماه و سال هایی که برای شما بیمه رد شده است مطلع شوید.

برای مشاهده سوابق بیمه باید از منو سایت گزینه بیمه شدگان سپس خدمات سابقه و در آخر کلیه سوابق را بزنید.

در بخش کلیه سوابق تعداد روزهای کارکرد را به تفکیک سال و ماه و روز و همچنین به تفکیک کارگاه نمایش می دهد. اما در صورتیکه بخواهید جمع سوابق بیمه خود را یکجا مشاهده کنید باید به بخش سوابق تلفیقی بروید. به عنوان مثال در این بخش تعداد کل روز سابقه : 4,656 روز و سابقه به تفکیک: 10 سال و ماه و روز قید می شود.

برای مشاهده سوابق تلفیقی از منو سایت گزینه بیمه شدگان و خدمات سابقه و در آخر سوابق تلفیقی را بزنید.

چنانچه فردی در دو کارگاه به طور همزمان مشغول کار باشد و از دو کارگاه متفاوت برای وی بیمه رد شود در هر روز تنها از یک کارگاه برای وی بیمه ثبت می شود. همچنین چنانچه در بخش کلیه سوابق یکبار سوابق خود فرد ثبت شده باشد و بار دیگر سوابق ناشی از بازرسی در جدول آمده باشد این دو سابقه با هم یکی شده و در سوابق تلفیقی به طور یکجا می آید.

در واقع زمان بازنشستگی افراد براساس سوابق تلفیقی آنها محاسبه می شود.

منبع: کارمند

۲۳ آذر ۰۰ ، ۱۶:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

سامانه پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو

متقاضیانی که تاکنون موفق به دریافت کارت سوخت وسیله نقلیه خود نشده اند باید به منظور پیشگیری از سرگردانی در دفاتر پستی ابتدا از یکی روشهای زیر نسبت به دریافت شناسه پستی کارت خود اقدام کنند:

  • ارسال VIN خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰
  • تماس با شماره تلفن پیگیری کارت سوخت، کد خدماتی ۰۹۶۲۷
  • مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰
  • مراجعه به سایت epolice.ir که در این سایت تنها با وارد کردن شماره پلاک خودرو وضعیت کارت سوخت خود را مشاهده می کنید:

 

پیگیری کارت هوشمند سوخت

سپس با مراجعه به سایت شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir (قسمت رهگیری مرسولات) می توانید از محل دقیق کارت خود اطلاع پیدا کنید.

اگر اطلاعاتی در سایت پست نمی‌بینید، ابتدا با مرکز امور مشتریان شرکت پست به شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

لذا تمامی شهروندان تهرانی که بر اساس گزارش رهگیری از سایت پست، کارت سوخت آن‌ها در یکی از مناطق پستی اعلامی موجود باشد با همراه داشتن بارکد پستی، شناسنامه مالکیت خودرو (سند یا بنچاق ) یا کارت وسیله نقلیه به علاوه کارت شناسائی مالک (شناسنامه، گواهینامه، گذر نامه یا کارت ملی)  می‌توانند به دفاتر پستی مراجعه نمایند. برای کارت سوخت نو شماره یا آندسته از کارت هایی که از طریق سامانه دولت همراه ثبت نام شده مبلغ ده هزار تومان (متعلق به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی) به صورت نقدی لازم است.
حضور شخص مالک جهت تحویل کارت سوخت ضروری نبوده و صرفا به همراه داشتن کارت شناسایی مالک جهت دریافت مرسوله کافی است.

مطلب پیشنهادی: سامانه ثبت نام کارت سوخت گازوئیل + مدارک لازم

برای ثبت نام کارت سوخت المثنی به کجا مراجعه کنیم؟

پیش از این برای ثبت نام و دریافت کارت سوخت المثنی و یا کارت سوخت جدید نیاز به مراجعه به سایت دولت همراه به نشانی https://mob.gov.ir/fuel-track و یا نصب اپلیکیشن دولت همراه و یا شماره گیری ستاره ۴ مربع داشتید.  اما طبق آخرین اطلاعیه شرکت پخش فرآورده های نفتی در حال حاضر تنها راه ثبت نام کارت سوخت مراجعه حضوری مالک خودرو با مدارک لازم به مراکز پلیس+ ۱۰ می باشد.

در حال حاضر بنزین صرفا با ارائه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل خواهد شد.

تاکید می‌شود مالکین خودرو یا موتور سیکلت که کارت سوخت دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آنها ابطال خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود صرفا افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.

لازم به ذکر است تمام اطلاعیه هایی که اخیرا در خصوص کارت سوخت منتشر شده مربوط به خودروهای بنزین سوز است و شامل خودروهای گازوئیلی نمی شود. و کارت سوخت خودروهای گازوئیلی و دیزلی همچنان طبق ساز و کارهای قبلی فعال است.

مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت در دفاتر پلیس+۱۰ چیست؟

۱- حضور مالک وسیله (درصورت عدم حضورمالک، ارایه وکالت‌نامه‌ای که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد)
۲- اصل و کپی کارت یا سند یا بنچاق خودرو
۳- شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل ایشان جهت احراز هویت
۴- ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک(کارت سوخت برای مالک صادر می گردد)
۵- همراه داشتن بیمه نامه ماشین الزامی می باشد.
۶- پرداخت مبلغی که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • وکیل مالک تنها با ارائه وکالتنامه ای که صراحتا عبارت «کارت سوخت» در آن درج شده باشد، امکان ثبت نام دارد.
  • اشخاص حقوقی نیاز به ارائه معرفی نامه سازمانی دارند.
  • برای خودروهای لیزینگی، داشتن کارت خودرو الزامی است.

ثبت نام کارت سوخت با موبایل چگونه است؟

در حال حاضر تنها روش ثبت نام کارت سوخت مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ است.

ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت چگونه است؟

فرآیند ثبت نام کارت سوخت موتور مشابه با خودرو بوده و بایستی به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنید. موتورسیکلت های با عمر بیش از ۱۰ سال فرسوده محسوب شده و امکان دریافت کارت سوخت ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه نمایید.

برای تغییر و حذف رمز کارت سوخت چگونه اقدام کنیم؟

رمز یا پسورد کارت سوخت شما ۴رقم آخر کدملی تان ( مالک خودروهای نو شماره و المثنی رمز کارت هوشمند سوخت) است و برای تغییر آن بایستی به مراکز معرفی شده توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی مراجعه کنید. در حال حاضر راهی غیر از مراجعه حضوری به این مراکز وجود ندارد.

بر اساس اعلام این شرکت، خدمات ارائه شده در مراکز نواحی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در سراسر کشور فقط برای تغییر و حذف رمز کارت های هوشمند سوخت است.

برای خودروهای قولنامه ای و دولتی کارت سوخت صادر می شود؟

مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

مطلب پیشنهادی: فهرست دفاتر پلیس+۱۰ تهران بزرگ(نشانی و شماره تماس)

مالکان خودروهای عمومی و مالکان خودروها در استان سیستان و بلوچستان که پیش از این در دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کرده اند، نیاز به مراجعه به سامانه را ندارند و کارت سوخت به آدرس ایشان ارسال خواهد شد.

آیا امکان ثبت نام خودروهای پلاک قدیمی، وجوددارد؟

خودرو های قدیمی بنزینی در صورتی که از سوی پلیس راهور، برچسب «تسجیل» را دریافت کرده باشند، امکان ثبت نام و دریافت کارت سوخت دارند. اطلاعات بیشتر را از پلیس+۱۰ پیگیری کنید.

همچنین کارت سوخت برای خودروهای دیزلی «پلاک قدیمی» صادر نمی‌شود. این خودروها تنها با تعویض پلاک قدیمی‌شان، امکان دریافت کارت سوخت را دارند.

استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت چگونه است؟

در فرآیند ثبت‌نام طبق اطلاعیه‌های قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، عده ای خواستار اتصال کارت بانکی به کارت سوخت شده بودند، اما اتصال کارت‌های بانکی به کارت سوخت محقق نشد و برای تمامی کسانی که متقاضی ثبت‌نام کارت سوخت المثنی بوده‌اند، کارت سوخت جدید صادر می شود.

براساس این اطلاعیه، همه مالکان خودرو و موتورسیکلت که درپی فراخوان قبلی اقدام به درج اطلاعات خود درسامانه دولت همراه کرده اند و شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد ویا مراجعه به پلیس +۱۰ ندارند و کارت هوشمند‌ سوخت آنها براساس ثبت نام انجام شده صادر و از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آنها تحویل داده خواهد شد. بر اساس این اطلاعیه، این هم وطنان هزینه صدور کارت المثنی را برابر تعرفه مصوب ،هنگام دریافت کارت به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت کنند.

نحوه دریافت کارت سوخت خودروهای بدون کارت ماشین، خودروهای صفر و نوشماره به چه صورت است؟

خودروهای نو شماره و خودروهای صفر، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه نمایند.

مالکان خودروهای صفر کیلومتر یا خودروهای تعویض پلاکی که هنوز « کارت خودرو » دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پیگیری مرسولات سازمانی پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://najatracking.post.ir و وارد کردن کد ۱۶ رقمی شناسایی خودرو (VIN) مندرج در « شناسنامه مالکیت خودرو » از سرنوشت کارت سوخت خود اطلاع یابند.

پیگیری کارت سوخت

در صورت داشتن هرگونه سؤال، پیشنهاد یا انتقاد پیرامون سامانه هوشمند سوخت می‌توانید با مرکز تماس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل نمایید.

نحوه دریافت کارت‌های سوخت‌ برگشت خورده چگونه است؟

با توجه به هماهنگی انجام شده با شرکت ملی پست ایران، مالکان خودرو و موتورسیکلت‌های شماره‌گذاری‌شده در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ که پیش از این کارت هوشمند سوخت آنها توسط شرکت پست توزیع شده و برگشت خورده است، می‌توانند به سایت اینترنتی شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir مراجعه کنند و با درج شماره VIN خودرو در بخش پیگیری کارت سوخت در سامانه «پیگیری مرسولات سازمانی» از نحوه دریافت کارت سوخت خود مطلع شوند.
VIN یا شماره شناسایی خودرو که اصطلاحا به آن شماره شاسی هم گفته می‌شود، کدی ۱۷ رقمی متشکل از اعداد و حروف است که برای شناسایی خودرو ها استفاده می‌شود. این کد را که با حروف IR شروع شده می‌توان بر روی کارت خودرو، چارچوب درب کنار راننده، در فایروال محفظه موتور و یا زیر شیشه کنار راننده یافت.

استعلام کارت سوخت با پیامک چگونه است؟

کافی است پیامکی را با رعایت موارد زیر، به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید:

  • برای پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت: ابتدا حرف M، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
  • برای پیگیری کارت سوخت خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
مثال پیامک برای موتورسیکلت مثال پیامک برای خودرو
M*IRKV91MN5O3685988 V*IRPC90VV5I9658742

از کجا بفهمیم کارت سوخت خودروی ما صادر گردیده است؟

جهت پی گیری ثبت نام کارت سوخت وسیله نقلیه تان در صورتی که تحویل نگرفته اید می توانید به سایت epolice.ir مراجعه کرده و با واردسازی شماره پلاک ماشین از شماره مرسوله و زمان تحویل به پست آن با خبر شوید. سپس می توانید به اداره پست منطقه خود رفته و کارت خود را تحویل بگیرید.

آیا کارت هوشمند سوخت بعد از وارد کردن رمز اشتباهی مسدود می شود؟

چنانچه پنج بار متوالی رمز کارت سوخت را اشتباهی وارد کنید، با مشکل قفل شدن کارت مواجه خواهید شد. برای برطرف سازی این مورد نیز بایستی با ارائه مدارک لازم به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سراسر کشور بروید. در اینجا آدرس تمام مراکز بازیابی رمز کارت سوخت تهران را ببینید.

کارت هوشمند سوخت المثنی دریافت کردم ولی در جایگاه سوخت گیری با پیام رمز خود را وارد کنید، روبه رو شدم علتش چیست؟

۴رقم آخر کدملی تان ( مالک خودروهای نو شماره و المثنی رمز کارت هوشمند سوخت) را وارد کنید.

در صورت مفقودی کارت سوخت، چه کنیم؟

به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید تا طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت، کارت سوخت مفقودی‌ شما باطل شود.

امکان لغو گزارش مفقودی وجود دارد؟

بله! لغو گزارش مفقودی فقط از طریق دفاتر پلیس+۱۰ امکان پذیر بوده و البته سه شرط دارد:

  • درخواست صدور کارت المثنی نشده باشد.
  • بیشتر از ۴ ساعت از اعلام گزارش مفقودی، نگذشته باشد.
  • پس از لغو گزارش مفقودی، تا ۳ روز از کارت استفاده نشود.

برای حذف یا تغییر رمز کارت سوخت خود به کجا مراجعه کنیم؟

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در تهران

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در اصفهان

مراکز بازیابی رمز کارت سوخت در ارومیه

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در البرز (کرج)

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در تبریز

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در اهواز

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در فارس

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در خراسان رضوی

آدرس مراکز تغییر و بازیابی رمز کارت سوخت در استان مرکزی

میزان سهمیه بنزین هر وسیله نقلیه چقدر است؟

کاربری   وضعیت میزان سهمیه بنزین ماهیانه
سواری شخصی بنزینی ۶۰
سواری شخصی دوگانه ۳۰
تاکسی بنزینی ۴۰۰
تاکسی دوگانه ۲۰۰
موتور سیکلت ۲۵
وانت کم مصرف بنزینی ۲۰۰
وانت کم مصرف دوگانه ۱۰۰
وانت پرمصرف بنزینی ۴۰۰
وانت پرمصرف دوگانه ۳۰۰
آمبولانس ۵۰۰

زمان واریز سهمیه بنزین چندم هر ماه است؟

سهمیه بنزین اول هر ماه در کارت سوخت شخصی افراد شارژ می شود.

۱۶ آذر ۰۰ ، ۱۵:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک تهران و سایر استانها

وکالت نامه‌های تعویض پلاک و انتقال سند فقط تا ۳۰ آذر اعتبار دارند. افرادی که به دلیل محدودیت‌های کرونایی تاریخ وکالت نامه آنها منقضی شده و موفق به مراجعه به مراکز شماره گذاری و انتقال سند مالکیت نشده اند فقط تا ۳۰ آذر ماه فرصت دارند. بعد از این تاریخ وکالت نامه‌های آن‌ها از اعتبار ساقط وبرای گرفتن خدمات تعویض پلاک، باید وکالت نامه خود را تمدید کنند.

مدتی است که امکان نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک تهران و سایر استانها از طریق سایت https://nobatdehi.epolice.ir فراهم شده است  و در تهران و شهرستانها انجام امور تعویض پلاک تنها با نوبت دهی اینترنتی برای تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت انجام می‌ شود و مراکز تا ساعت ۱۵ باز هستند.

تا پیش از این مراکز تعویض پلاک با اوج گیری کرونا به طور پی در پی تعطیل می شدند اما از این پس مراکز تعویض پلاک به صورت دائمی باز می‌مانند.

طبق اعلام رئیس مرکز تعویض پلاک پلیس راهور در جلسه با وزارت کشور، وزارت بهداشت و ستاد کرونا، بازبودن دائمی مراکز تعویض پلاک در شرایط مختلف کرونایی به تصویب رسید و از شنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ همه مراکز تعویض پلاک کشور باز هستند.

متقاضیان تعویض پلاک می‌توانند از یک هفته قبل از حضور در مرکز، نوبت خود را دریافت یا لغو کنند. دریافت نوبت اینترنتی مراکز تعویض پلاک، هیچ هزینه‌ای ندارد.

ساعت کاری مراکز تعویض پلاک از ۷ صبح تا ۱۵ می باشد.

همچنین براساس تصمیم راهور مقرر شد خدمات مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری برای متقاضیان در هر استان در ساعت‌های خاص بارگذاری‌شود.

 طبق برنامه زمانبندی شده  بارگذاری نوبت جدید در استان‌های بوشهر، تهران، کرمان، گیلان در ساعت ۸ صبح، اصفهان، حومه تهران، خراسان رضوی، قزوین و هرمزگان در ساعت ۹ صبح و همچنین اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و فارس در ساعت ۱۰ صبح انجام می شود.

همچنین متقاضیان تعویض پلاک در استان‌های کردستان، گلستان و لرستان در ساعت ۱۱ ؛ ایلام، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم و مازندران در ساعت ۱۲ و چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان نیز در ساعت ۱۴ برای رزرو نوبت در سامانه نوبت دهی اقدام کنند.

همچنین طبق آخرین تغییرات متقاضیان تعویض پلاک استان یزد ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح و متقاضیان تعویض پلاک استان البرز ساعت ۸ صبح جهت رزرو نوبت اینترنتی تعویض پلاک اقدام کنند.

در حال حاضر امکان دریافت نوبت تا شش روز بعد در سامانه وجود دارد و هر روز صبح، یک روز به ظرفیت نوبت دهی اضافه می‌شود.

با توجه به پرشدن سریع نوبت ها در صورتیکه موفق به اخذ نوبت نشدید هر روز صبح یک روز کاری جدید به سامانه اضافه شده و نوبت های جدید تزریق می شود.

همچنین لازم به ذکر است با پیگیری پلیس راهور ناجا به منظور تسهیل خدمات نقل و انتقال و ارتقاء رضایتمندی مردم و با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد که اعتبار تمامی وکالتنامه های نقل و انتقال برای مدت ۳ ماه تمدید شود و افرادی که مدت وکالت آنها برای نقل و انتقال خودرو در مراکز تعویض پلاک به واسطه تعطیلی و محدودیت خدمات مراکز تعویض پلاک در سال جاری منقضی شده است، وکالتشان تا پایان ماه آذر اعتبار خواهند داشت.

هم اکنون در سراسر کشور کار تعویض پلاک و شماره‌گذاری وسایل نقلیه اعم از خودروی سواری، موتورسیکلت و وسایل نقلیه سنگین به واسطه نوبت‌دهی اینترنتی امکان پذیر است.

نحوه ثبت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

جهت ثبت نوبت اینترنتی تعویض پلاک باید در سایت عضو شوید. این خدمات رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه نیست. پس از ورود به سایت نوبت دهی تعویض پلاک، استان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی جستجو بزنید تا مراکز تعویض پلاک آن استان برای شما نمایش داده شود.

 

در صفحه بعد از میان مراکز تعویض پلاک مرکز دلخواه را انتخاب کرده و روی دریافت نوبت بزنید.

در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت (نقل و انتقال، احراز محل سکونت، مزایده ای، وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت(سند سبز) المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی) پنچره روزهای هفته برای نوبت گیری باز می شود.

نوبت دهی تعویض پلاک

با کلیک بر روی روزهای سبز ساعتهایی که می توانید در آن روز رزرو کنید در پنجره پایین نمایش داده می شود.

نوبت دهی تعویض پلاک

پس از انتخاب ساعت دلخواه، پنجره ای برای ورود و ثبت نوبت برای شما باز می شود. اگر پیش از این عضو نشده اید در پایین این پنجره بر روی عضویت بزنید.

 

برای عضویت باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، و رمز دلخواه را وارد کنید. شماره موبایل می تواند به اسم شما نباشد اما برای دریافت پیامک تایید نوبت، از سیمکارت فعال و در دسترس خود استفاده کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی عضویت بزنید.

 

پس از ورود به صفحه جدید نوع وسیله نقلیه را انتخاب، شماره پلاک را وارد نموده و تیک قبول شرایط را در پایین صفحه بزنید. سپس روی دکمه سبز ثبت نوبت بزنید.

در صفحه جدید پیام رزرو با موفقیت انجام شد. همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود. در پایین صفحه می توانید روی چاپ رسید کلیک کنید.

در صورتیکه به هر دلیلی قصد حذف و لغو نوبت تعویض پلاک خود را داشتید پس از ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک در منوی بالای صفحه سمت چپ روی حساب کاربری من و سپس نوبت های من را انتخاب کنید و در صفحه جدید روی لغو نوبت بزنید.

برای گرفتن نوبت در استان تهران روی لینک مرکز تعویض پلاک موردنظر خود کلیک کنید:

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک چیتگر

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک اتحاد

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک الغدیر

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک میثم

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک خاوران

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک باقرشهر

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک یادگار

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک خلیج فارس

قوانین دریافت نوبت تعویض پلاک

  • در حال حاضر برای هر متقاضی امکان رزرو فقط یک نوبت در مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی وجود دارد.
  • حداقل ۵ دقیقه قبل از زمان رزرو شده در مرکز تعویض پلاک حضور یابید.
  • با توجه به زمانبندی انجام شده جهت خدمت رسانی بهتر به سایر مراجعین به مراکز تعویض پلاک، در صورت عدم مراجعه به مرکز تعویض پلاک مربوطه در روز و ساعت مقرر ، نوبت شما به صورت خودکار توسط سامانه باطل می شود.
  • کلیه اطلاعات ثبت شده در سامانه ، در هنگام ورود به مرکز تعویض پلاک کنترل می گردد و فقط به دارنده کد ملی یا وکیل قانونی و وسیله نقلیه با شماره پلاک ثبت شده در نوبت، اجازه ورود داده می شود.
  • برای متقاضیانی که رزرو نوبت انجام دهند اما در زمان مقرر به مرکز تعویض تعویض پلاک مراجعه ننمایند محدودیتهایی در رزرو نوبت های آتی ایجاد خواهد شد.
  • ارسال پیامک دریافت نوبت صرفا جهت اطلاع رسانی به متقاضی میباشد و فاقد ارزش دیگری میباشد.
  • ارایه پرینت نوبت یا پیامک نوبت به منزله مجوز ورود به مراکز تعویض پلاک نمی باشد. جهت پذیرش مراجعین، اطلاعات ثبت شده در سامانه نوبت دهی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

علاوه بر تهران در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان،سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کیش، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک انجام می شود.

لازم به ذکر است برای تعویض پلاک در شهر اصفهان مالکان موتورسیکلت، تاکسی و وانت‌ها برای دریافت خدمات تعویض پلاک به هنگام ثبت نام اینترنتی مرکز شماره ۲ کلان شهر اصفهان را انتخاب کنند.

مسأله مهمی که در رزرو نوبت اینترنتی تعویض پلاک باید به آن توجه کرد حضور به موقع درمراکز تعوض پلاک است. متقاضیان تعویض پلاک دقت کنند که اگر در بازه مشخص نمی‌توانند مراجعه کنند حتماً نوبت را کنسل کنند تا فرد دیگری بتواند از آن نوبت استفاده کند و مدت زمان رزرو شده خالی نماند.

برای دریافت نوبت بهتر است به جای گوشی موبایل از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید. در صورتیکه سرعت اینترنت شما پایین است به کافی نت مراجعه کنید و یا از اینترنت پر سرعت تری استفاده کنید.

برای تعویض پلاک نیاز به تسویه خلافی خودرو فرمون دارید. جهت استعلام خلافی خودرو می توانید از اپلیکیشن فرمون استفاده کنید.

سوالات متداول

-آدرس سایت نوبت دهی تعویض پلاک چیست؟

آدرس سایت نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir می باشد.

-بدون نوبت امکان مراجعه و انجام تعویض پلاک وجود دارد؟

خیر در حال حاضر در سراسر کشور تنها با نوبت دهی اینترنتی، تعویض پلاک و سایر خدمات مربوطه انجام می شود.

-نوبت ها پرشده است چگونه نوبت بگیریم؟

صبح فردا نوبت های جدید باز می شود و می توانید برای نوبت گیری اقدام کنید.

۱۴ آذر ۰۰ ، ۱۴:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

اگر خلافی دارید؛ سریعتر پرداخت کنید!

با توجه به اینکه پس از گذشت 60 روز، مبلغ جریمه‌های رانندگی دو برابر می‌گردد و همچنین با توجه به اینکه پلیس از عبور و مرور خودروهایی که جریمه بیش از یک میلیون تومان دارند جلوگیری می‌کند، پرداخت و تسویه جریمه‌های خودرو از حساسیت بالایی برخوردار است.

سابق بر این تنها راه اطلاع از میزان جریمه خودرو، مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 بود اما در حال حاضر، روش‌های غیر حضوری استعلام و پرداخت خلافی نیز در دسترس هستند.

یکی از این روشهای استعلام خلافی خودرو با استفاده از اپلیکیشن های موبایل است. اپلیکیشنی که در ادامه قصد معرفی آن را داریم امکانات کاربردی زیادی را در کنار استعلام خلافی خودرو گرد هم آورده است.

استعلام خلافی خودرو با فرمون

فرمون برنامه‌ای اندرویدی است که تا کنون بیش از 300 هزار نصب فعال داشته است. محبوبیت این برنامه به لطف ویژگی‌های کاربردی آن و به روزآوری خدمات و امکانات آن است . توسعه‌دهندگان خلاق این اپلیکیشن همواره در تلاشند با افزودن امکانات کاربردی جدید، نیاز کاربران را در حوزه های مختلف مرتبط با خودرو رفع کنند. در ادامه لیست امکانات این برنامه آمده است.

برنامه فرمون

15 ویژگی برنامه فرمون (استعلام خلافی خودرو هوشمند)

برنامه فرمون علاوه بر استعلام خلافی خودرو ، استعلام نمره منفی گواهینامه و استعلام تصادفات، 12 ابزار کاربردی دیگر هم دارد:

  • قیمت گذاری خودرو: نمایش قیمت روز خودرو ( صفر، کارکرده، تصادفی و…)
  • استعلام بیمه شخص ثالث: نمایش اعتبار بیمه نامه شخص ثالث و امکان خرید بیمه
  • سرعت سنج یا کروز کنترل : همراه با هشدار عبور از سرعت مجاز
  • دوربین کنترل ترافیک: هشدار محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک
  • پلاک یاب: نمایش شهر و استان محل پلاک خودرو
  • جدول نمره منفی: جدول نمرات منفی گواهینامه و تخلفات مرتبط با هر نمره منفی
  • جدول تخلفات رانندگی: جدول تخلفات رانندگی همراه با کد تخلف و نوع تخلف
  • ایجاد پروفایل کاربری: ذخیره سوابق خلافی و پرداخت ها
  • مشاهده پرتکرارترین موارد خلافی: نوع خلافی پر تکرار به همراه تعداد آن در ماه
  • مشاهده بیشترین مکان تخلفات: نام مکان بعلاوه تعداد تخلفات در ماه
  • مشاهده پرتخلف ترین فرد: از بین افرادی که پروفایل کاربری ساخته‌اند
برای دانلود آخرین نسخه فرمون اینجا کلیک کنید.

با فرمون دیگر جریمه نمی شوید!

1-با ایجاد پروفایل کاربری در برنامه فرمون، سابقه تخلفات خود را خواهید داشت. در این لیست می توانید از تخلفات پرتکرار خود مطلع شوید و برای جلوگیری از تکرار آنها، دقت بیشتری کنید.

2-با فعال کردن کروز کنترل یا سرعت سنج فرمون، در هر مسیر یا جاده با سرعت مجاز برانید و نگرانی از بابت دوربین های کنترل سرعت نداشته باشید.

3-علاوه بر این فرمون دوربین های کنترل سرعت، طرح ترافیک و زوج و فرد را از طریق GPS شناسایی کرده و پیش از رسیدن به آنها هشدار می دهد.

توسعه دهندگان فرمون در کنار اپلیکیشن، وبسایتی با همین نام تهیه کرده اند تا مرجعی برای پاسخ به سوالات و نیازهای کاربران در زمینه های مختلف اعم از طرح ترافیک، خلافی خودرو، گواهینامه، معاینه فنی، تعویض پلاک، معرفی خودرو، کارت سوخت و پیش فروش خودرو و … باشد.

برای ورود به سایت فرمون کافیست روی لینک روبرو بزنید: https://farmooon.com

۰۸ آذر ۰۰ ، ۱۲:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی