هرچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

همه چیز درباره ثبت نام و پیگیری کارت سوخت خودرو در سال 99

ثبت نام کارت هوشمند سوخت

در حال حاضر تنها راه ثبت نام کارت سوخت، مراجعه به دفاتر پلیس+10 است و دیگر نمی توانید با مراجعه به سایت دولت همراه برای ثبت نام کارت سوخت خودرو یا موتور اقدام کنید. بنابراین وقت خود را با مراجعه به سایت  https://www.mob.gov.ir تلف نکنید زیرا این خدمت تنها توسط دفاتر پلیس +10 ارائه می شود.

 

پیگیری کارت هوشمند سوخت از سایت epolice

برای پیگیری کارت سوخت هم باید ساده و خلاصه گفت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس بر روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. بعد در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنید.

در این قسمـت، شماره مرسوله پستی نمایان می‌شود که با کلیک روی گزینه شرکت پست که به رنگ آبی نوشته شده، وارد سامانه رهگیری مرسولات می‌شوید و با فعال کردن گزینه جست‌وجو، وضعیت کارت سوخت مشخص می‌شود.

به منظور اطلاع دقیق و پیگیری وضعیت کارت سوخت هم با کلیک روی گزینه مشاهده جزئیات کامل مرسوله می‌توانید از آخرین وضعیت کارت خود باخبر شوید.

هم‌چنین افرادی که کارت سوخت آن‌ها از سال ۱۳۹۴ صادر و در باجه‌های معطله پست مانده، می‌توانند در قسمت رهگیری مرسوله پستی آن را پیگیری کنند و با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت و سند خودرو به اداره پست مورد نظر خود مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند.

اگر کارت سوخت مربوط به خودروهای نوشماره و یا ثبت‌نامی در سایت دولت همراه (GSB) باشد، مالکان باید مبلغ مصوب شده را بابت هزینه صدور کارت سوخت به متصدی تحویل دهنده کارت سوخت بپردازند.

شرکت ملی  پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده که متقاضیان در صورتی که در این باره سوال داشته باشند، می‌توانید به پورتال این شرکت با آدرس WWW.NIOPDC.IR مراجعه یا با شماره پاسخگویی ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

 

پیگیری کارت سوخت با ارسال پیامک

برای اطلاع از آخرین وضعیت کارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه خود ، کافیست شماره وی آی ان (VIN) را  به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰  پیامک کنید.

برای استعلام کارت سوخت موتور  باید ابتدا حرف  M  و سپس ستاره و بعد وی آی ان  (VIN)  موتور سیکلت موجود در پشت کارت موتور را وارد نمایید.

برای استعلام کارت سوخت خودرو باید ابتدا حرف  V  و سپس ستاره و بعد وی آی ان  (VIN)  خودرو موجود در پشت کارت خودرو را وارد نمایید.

 

در خواست المثنی کارت هوشمند سوخت

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، پیش از این هم اعلام کرده بود صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +۱۰ مقدور است، زیرا افرادی سودجو با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی و کارت بانکی و کلاهبرداری از هموطنان و سوء استفاده های احتمالی اقدام به ایجاد  سایت های غیرمجاز کرده اند. بنابراین کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدورکارت سوخت نکرده اند، می توانند خود یا وکیل قانونی شان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس+۱۰مراجعه کنند.

 

حذف رمز کارت سوخت

حذف رمز کارت سوخت نیز تنها در  دفاتر پلیس+10 قابل انجام است.


مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند

برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نیاز است. برای اشخاص حقوقی نیز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده نیاز است. دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند.

در مورد خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است. مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر می شود.

برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +۱۰ واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در پایانه­ های pos بانک ملت مستقر در این دفاتر و  اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، مراحلی است که باید طی شود.

کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده اند ارسال می شود.

 

 

۲۵ تیر ۹۹ ، ۱۴:۱۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

فال حافظ امروز(سه شنبه, ۲۴ تیر , ۱۳۹۹)

روی بنما و مرا گو که ز جان دل برگیر

پیش شمع آتش پروانه به جان گو درگیر

در لب تشنه ما بین و مدار آب دریغ

بر سر کشته خویش آی و ز خاکش برگیر

ترک درویش مگیر ار نبود سیم و زرش

در غمت سیم شمار اشک و رخش را زر گیر

چنگ بنواز و بساز ار نبود عود چه باک

آتشم عشق و دلم عود و تنم مجمر گیر

در سماع آی و ز سر خرقه برانداز و برقص

ور نه با گوشه رو و خرقه ما در سر گیر

صوف برکش ز سر و باده صافی درکش

سیم در باز و به زر سیمبری در بر گیر

دوست گو یار شو و هر دو جهان دشمن باش

بخت گو پشت مکن روی زمین لشکر گیر

میل رفتن مکن ای دوست دمی با ما باش

بر لب جوی طرب جوی و به کف ساغر گیر

رفته گیر از برم و زآتش و آب دل و چشم

گونه‌ام زرد و لبم خشک و کنارم تر گیر

حافظ آراسته کن بزم و بگو واعظ را

که ببین مجلسم و ترک سر منبر گیر

 

 

تعبیر فال 

شما ارزش هر کس را به پول و مقام آن کس می دانید و از کسانی که پول و مقام ندارند دوری می کنید. بدی ها را از خود دور کنید و سنگینی گناه را دور بریزید تا چون آب صاف و زلال شوید. پول و مقام تان در بازوی شماست. همت کنید و با تلاش به پول هم می رسید. با حرف زدن کار درست نمی شود، مرد عمل باشید.

من از اینجا هر روز فال حافظ میگیریم دوست داشتید شما هم بگیرید.

۲۴ تیر ۹۹ ، ۱۵:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی

اخذ مالیات از مالکین چند خودرو برای کاهش قیمت خودرو

به گزارش افکارنیوز، مصطفی طاهری اظهار داشت: طرح جامع ساماندهی خودرو  به مجلس شورای اسلامی ارائه شده ‌و امیدواریم هرچه زودتر این طرح تصویب شود.

اخبار اقتصادی- وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی خودرو در دست بررسی و اقدامات لازم است، گفت: این طرح شامل برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح قیمت خودرو کاهش یابد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف این طرح در بلندمدت  این است که تولید خودرو و عرضه آن افزایش یابد، افزود: قطعا با این شیوه قیمت خودرو کاهش محسوسی پیدا می‌کند.

در هفته های اخیر قیمت خودرو به شکل افسار گسیخته ای همگام با رشد قیمت ارز و طلا افزایش داشته است. به طوریکه قیمت پراید 111 به بالای 90 میلیون تومان رسیده است. 

وی افزود: بر‌اساس طرح جامع ساماندهی خودرو، کسانی که چندین خودرو به‌نام دارند و افراد سودجویی که اقدام به دلالی یا احتکار خودرو می‌کنند و سبب گرانی در بازار می‌شوند باید مالیت بر خودرو بپردازند. مالیات یک روش بازدارنده‌ای است که اجازه جولان به افراد دلال در بازار را نمی‌دهد.

طاهری یادآور شد: طرح جامع ساماندهی خودرو ارائه شده و در کمیسیون مربوط برررسی و امیدواریم هر چه زودتر نهایی شود.

۲۴ تیر ۹۹ ، ۱۵:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا ساجدی